17/08/2016

תגיות:
,,,,,

קמפיין נגד משלוחים חיים תנו לחיות לחיות

לראשונה בישראל: קמפיין פרסומי למען בעלי-חיים, חסר תקדים בהיקפו, בשילוט בתחנות אוטובוס ועל גבי אוטובוסים בתל-אביב ובירושלים! הקמפיין קורא לעצור את "המשלוחים החיים" – יבוא בעלי-חיים במסעות ממושכים מאוסטרליה ומאירופה באוניות צפופות ומזוהמות לשחיטה בישראל.

קמפיין פרסומי חדש מעלה לסדר היום הציבורי את ההתעללות בבעלי-חיים המובלים ב"משלוחים החיים" מאירופה ומאוסטרליה לשחיטה בישראל. במרכז הקמפיין תמונתו של עגל המביט מבעד לסורגי משאית הובלה, לצד הכיתוב: "די למסעות המוות! עוצרים את המשלוחים החיים עכשיו". בשלב הראשון של הקמפיין יתפרשו המודעות בתחנות אוטובוס ברחבי תל-אביב, ובשלב השני יתווסף שילוט על גבי אוטובוסים בתל-אביב ובירושלים.

הקמפיין הוא פרי שיתוף פעולה חוצה-יבשות ואוקיאנוסים בין פעילים מרחבי העולם. באוסטרליה ציבור גדול של אנשים המתנגדים למשלוחים החיים, שהחליטו לחבור לפעילים בישראל ולתמוך במאבק המקומי במשלוחים. הקמפיין מתאפשר הודות לתרומה של הארגון אנימלס אוסטרליה, ונערך בשיתוף עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים, תנו לחיות לחיות, וקבוצת ישראל נגד משלוחים חיים.

"המשלוחים החיים הם התעללות קיצונית ומיותרת: אין שום סיבה לדחוס בעלי-חיים לאוניות צפופות ומצחינות, מתבוססים בהפרשותיהם, למסע מייסר שנמשך עד שלושה שבועות, שכרוך בפציעות, מחלות ותמותה", אומרים בעמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות. "לציבור הישראלי אכפת מבעלי-חיים, וכל מי שנחשף לתיעוד מהאוניות מזדעזע. אנו קוראים לשר החקלאות להיות קשוב לרחשי הציבור, לקבל החלטה ערכית ואמיצה ולא להיכנע ללחצים של כמה תאגידי בשר".

ברקע הקמפיין עומדת עתירה לבג"ץ שהגישו עמותות תנו לחיות לחיות ואנונימוס, שדורשת לאסור על המשלוחים החיים, והצעת חוק בעניין שהגישו חברי הכנסת תמר זנדברג (מרצ) ומיקי זהר (ליכוד). בדיון בכנסת בחודש שעבר התחייב שר החקלאות לפעול לצמצום המשלוחים החיים, אולם טרם הציג תכנית אופרטיבית ליישום התחייבותו. יש לציין, כי במקביל אושר להגדיל את היבוא של בשר טרי, שלמעשה מייתר את הצורך ביבוא עגלים וטלאים בעודם בחיים.

בשבעת החודשים הראשונים של 2016 יובאו לישראל 317,185 עגלים וטלאים במשלוחים החיים. מדובר בעלייה חדה: בשנת 2015 כולה יובאו 292,274 בעלי-חיים. לאורך השנים עודדה הממשלה את יבוא העגלים באמצעות הקלות במכס, ובמאי 2014 הוחלט לבטל לחלוטין את המכס, בטענה שהדבר יביא להורדת מחירי הבשר – זאת על אף שבשר טרי המיובא בקירור נמכר במחיר זול יותר מאשר בשר מבעלי-חיים שנשחטים בישראל (כך לפי נתוני משרד הכלכלה).

לפי נתוני מועצת החלב לשנת 2015, 59%  מבשר הבקר שנמכר בישראל הוא בשר מיובא בהקפאה ובצינון. 18% הוא בשר בקר טרי מבעלי-חיים ילידי ישראל (מתעשיית החלב או מגידול במרעה). רק 23% מהבשר מקורו בעגלים מיובאים.