25/01/2012

תגיות:
,

 תביעת לשון הרע שהוגשה לאחרונה על ידי פרופ' חיים טל, מהפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א, נגד עמותת תנו לחיות לחיות ועמותת מאחורי דלתות המעבדה, ממחישה  את אי הסדר בתחום הפרוץ של ניסויים בבעלי חיים בישראל, ולמרבה הצער והזוועה גם את העדר ההגנה על בעלי החיים במעבדות המחקר. במסגרת התביעה טוען מר טל, שהארגונים פרסמו מידע על פגיעה בבעלי חיים שהיו כביכול באחריותו במסגרת עריכת ניסוי, כאשר לדבריו כלל לא מדובר על ניסוי שהוא ערך. מה שמר טל  אינו מציין בתביעה, הוא שהמידע נמסר על ידי המועצה לניסויים בבעלי חיים, שהיא הגורם היחידי המוסמך למסור מידע על ניסויים אלו.

לאחר שנחשפו צילומים מזעזעים של חתולים מוזנחים במחלקות המחקר של אוניברסיטת תל אביב, נבדקו הפרטים על ידי המועצה לניסויים, ונמסר כי חתולים אלה שייכים לניסוי שנערך בשמונה חתולות (ניסוי 8 החתולות נערך על ידי פרופ' חיים טל). טל התרעם על כך שהחתולות המוזנחות יוחסו לו. לטענתו הוא לא הזניח את החתולות בהן ביצע את הניסויים, אלא המית אותן. המועצה עמדה על כך, לאחר שבדקה את הנושא שוב מול אוניברסיטת תל אביב, כי החתולים שצולמו שייכים לניסוי 8 החתולות.

במסגרת כתב ההגנה של עמותת תנו לחיות לחיות, אשר מיוצגת על ידי עוה"ד אמיר רוזנברג וקרן קלר, צורפה להליך המועצה לניסויים בבעלי חיים בנתבעת, ולמעשה נוצר עימות ישיר בין הנסיין לבין המועצה: אם יתקבלו התביעות, המועצה היא זו שתיאלץ לפצות את הנסיין.. בכתב ההגנה הביעה תנו לחיות לחיות פליאה על כך שפרופ' טל בחר לתבוע דווקא את הארגונים במקום את מי שאמון על המידע והפיץ אותו.

בכתב ההגנה של  לחיות לחיות נכתב: השמטת העובדות מכתב התביעה הינו מעשה חסר תוך לב בעליל. אין כל ספק כי התובע ו/או חייב להיות מודע למשמעות העובדה כי הפרסום איננו תוצאה של "המצאה"אלא נקיטת כל האמצעים הסבירים, וקבלת הנתונים מהגורמים המוסמכים מטעמים מוזרים, ללא ספק זרים לחלוטין, הגיש תביעה נגד הארגונים…."