08/10/2023

תגיות:
,,

אזהרה: סיפור עצוב עם סוף טרגי. שוב אוזלת היד של @משרד החקלאות ופיתוח הכפר מובילה למוות וסבל מיותרים לגמרי.

מה הייתם עושים אם הייתם נתקלים בפרה גוססת ונטושה?

משרד החקלאות אולי היה אומר לכם לפנות לווטרינר הרשותי. אבל מה אם הווטרינר הרשותי לא היה זמין? מה אם, כמו רוב הווטרינרים הרשותיים, לא היו לו האמצעים או אפילו הידע לטפל בפרה גוססת? מה אם ברשות שבה הפרה נמצאת בכלל אין וטרינר רשותי??

במקרה הזה, כמו שראינו כבר כמה פעמים – משרד החקלאות היה מציע משיכת כתפיים. "אין מה לעשות, פנו שוב לווטרינר הרשותי או למוקד העירוני", "זאת לא בעיה שלנו". זאת התגובה שאנחנו מקבלים מהמוקד של משרד החקלאות שוב ושוב.

שלשום פנינו למוקד (אחרי שניסינו לפנות גם לווטרינר הרשותי, שהיה חסר אונים) ביחס לפרה שגססה בשטח רשות מקומית בצפון. מכיוון שהמוקד התייחס לפנייה כפנייה על "בעל חיים משוטט" – הוא לא טיפל בה כלל. גם אחרי שהעברנו למוקד את פרטי הבעלים המזניח והנוטש – לא זכינו לשום טיפול. אתמול בבוקר קיבלנו עדכון שהפרה מתה, אולי נטרפה על ידי תנים, אחרי שגססה לאורך הלילה.

והאבסורד רק גדל: לאחרונה קיבלנו במסגרת בקשת חופש מידע את נוהלי העבודה של מוקד משרד החקלאות ביחס לצער בעלי חיים. גם לפי הנהלים האלה, במקרה של בעל חיים נטוש ופצוע, האחריות נופלת רק על הרשות המקומית. לפי הנוהל – משיכת הכתפיים היא הטיפול שבחר משרד החקלאות לקבוע בנהלים!

פנינו היום באופן דחוף לאגף רווחת בעלי חיים ולהנהלת המשרד והמוקד, בדרישה שיתקנו את האבסורד – שמשאיר בעלי חיים חשופים לגורל נורא, ובעיקר ניתן למניעה. נקווה שהנהלים יתוקנו בהקדם, כדי שהפרה הזאת תהיה האחרונה שמתה ללא סיוע, בליווי משיכת כתף