23/12/2021

תגיות:
,,

חדשות משמחות: היום פורסם שהנהלת גן החיות 'חי פארק' ועיריית קריית מוצקין, החליטו לסגור את אתר הרכיבה על סוסי פוני וגמלים בגן החיות!

בתביעה שהגשנו לפני מספר חודשים נגד גן החיות, בין היתר בנוגע לתנאים באתר הרכיבה, החליט בית המשפט שלא לדון בסוגייה לגופה, ולדחות את התביעה מטעמים טכניים. בינתיים, גן החיות הודיע לנו שהפרות חוק צער בעלי חיים שדיווחנו לו עליהם, "נבדקות".

בכתבה, מנהל גן החיות הבהיר כי מרכז הרכיבה בגן החיות נסגר מטעמים כלכליים בלבד, ולא בעקבות ההליך שלנו (או, חלילה, מתוך דאגה לרווחתם של בעלי החיים). האמת היא שמדובר באמירה לא מפתיעה: עסקים שמשתמשים בבעלי חיים לבידור ולרווח לעולם לא יוכלו לדאוג באמת לשלומם של בעלי החיים, גם אם יתהדרו ב"ערך החינוכי" של החזקת בעלי חיים בשבי.

צריך להזכיר: גם אתר רכיבה שפועל לפי ההנחיות משתמש בבעלי החיים כאטרקציה, ומעביד אותם בכפייה לשם כך. זהו גם המסר החינוכי שהוא מעביר לילדים הרוכבים: שבעלי חיים נועדו לשמש אותם ולשעשע אותם, ושמותר לפגוע בהם לשם כך.

מרכז הרכיבה בגן החיות אמנם נסגר, אולם תנאי ההחזקה של שאר בעלי החיים בגן החיות רחוקים מלהיות משביעי רצון. המאבק שלנו למען בעלי החיים בחי-פארק ובגני החיות בכלל, בבתי המשפט ומחוצה להם, רחוק מלהסתיים!