16/02/2015

תגיות:
,,,,,,,

ציפי לבני , ומועמדי המחנה הציוני בסיור בכלביה של תנו לחיות לחיות בכפר רות:

"אנחנו מתחייבים להעביר את סמכויות חוק צער בעלי חיים למשרד להגנת הסביבה"

בסיור בו השתתפו ח"כ איתן כבל, ח"כ חיליק בר, יואל חסון ויעל כהן פארן מהתנועה הירוקה הודיעה ציפי לבני שלאחר הרכבת הממשלה בכוונת המחנה הציוני להעביר את סמכויות חוק צער בע"ח ממשרד החקלאות למשרד להגנת הסביבה; כמו כן, לפעול להפסקת המתת כלבים וחתולים חסרי בית, ובמקביל לעודד עיקור ואימוץ, לרבות הפניית משאבים תקציביים לכך.

לבני : "מדובר בבעלי חיים שגם להם יש זכויות לחיות בכבוד, אי אפשר לתת למי שמתייחס אליהם כתוצרת חקלאית לשמור על זכויותיהם. לאחר הרכבת הממשלה בכוונתנו להביא חבילת חקיקה אשר תדאג לזכויותיהם של בעלי החיים"

לבני התייחסה בסיור  גם להמתת בע"ח –  100,000  כלבים מומתים בשנה כי אין להם בית. ״הלב נקרע״, אמרה לבני,  ״זו אחריות שלנו לשנות את המציאות הזאת״. לבני קראה לכל מי שאוהב כלבים וחתולים לעשות את מעשה– אמצו אותם !

יעל כהן-פארן : ״היום בביקורנו ב״תנו לחיות לחיות״ חוויתי את המצוקה האמיתית של הכלבים הנטושים, ואת האומץ והנחישות של הפעילים למען הצלתם. בעודי דואגת לכלבתי ללה אשר אבדה אתמול בליל הגשם, נרתמתי לעזרת כל הכלבים ובעלי החיים בישראל. אעבוד קשה בכנסת על מנת לקדם חוקים שיביאו לרווחתם ולהצלתם של בעלי החיים.״

יואל חסון ״בכנסת ה-17  הקמתי לראשונה בתולדות הכנסת את השדולה למען בעלי החיים ותנו חיות לחיות היה מהארגונים הראשונים שהיו שותפים בשדולה. יש לחזק את הארגון שעושה עבודה חשובה  למען בעלי החיים ובכוונתי לפעול להגדלת התקציבים של המדינה בדרך שתאפשר טיפול ראוי יותר בבעלי חיים ובעיקר ייתן אפשרות לשווק ולעודד יותר ויותר אימוצים של חתולים וכלבים ע״י הציבור הרחב.

ח״כ חיליק בר :״הביקור כאן היום היה מחמם וקורע לב כאחד וחיזק את הצורך בחוק זה. אמשיך להיות מחוייב לנושא החשוב גם בכנסת הבאה. בכנסת ה-19 יזמתי הצעת חוק אשר תחייב את הרשויות המקומיות לדאוג למי שתייה בחודשי הקיץ החמים לבעלי חיים משוטטים. הצעת חוק זו היא מענה הומאני לצורך הבסיסי ביותר להישרדותם של בעלי חיים משוטטים