06/10/2013

תגיות:
,,,,

 
את מאשה הכרתי באחד מסיבובי האכלת החתולים שלי כשפסיכופט (אחד מיני רבים) שהחליט שלא מתאים לו שאאכיל את החתולים ליד ביתו- עקב אחריי במשך שעה..הסיפור נגמר עם משטרה ומאשה היתה השכנה היחידה בשכונה שחיכתה איתי עד שאלו הגיעו, למרות שלא הכירה אותי בכלל.
אבל לא על כך רציתי לספר לכם..
מאשה חזרה השבוע מתיאלנד. היא סיפרה לי שבאחד מהטיולים הקסומים שלהם, בעודם שטים עם קבוצת תיירים, הם הגיעו לאחד האיים, שם ירדו מהסירה, והמדריך הודיע בשמחה: ״עכשיו הגענו למקום בו נוכל לצפות במופע קופים משגע!!״
בלי לחשוב פעמיים, מאשה הודיעה לכולם כי היא לא מוכנה בשום פנים ואופן ללכת לצפות בקופים האומללים.
כי החיוכים, הקפיצות וההליכות על חבל דק הרי הן לא באמת משהו שהקופים רוצים לעשות. תעשיית הבידור יודעת להשתמש בשיטות אכזריות כדי לגרום לקופים/פילים/כלבים ״לבדר אותנו״. 
מאשה חוזרת לסירה והקבוצה מתבוננת בה. עוד כמה ארופאים מצטרפים אבל כשזו רואה שלא כל הקבוצה מצטרפת היא רודה בהם: קדימה קדימה כולם לחזור לסירה.
חלקם עושים פרצופים וחוזרים ׳בלית ברירה׳ אבל שורה תחתונה, באותו היום, איש אחד שחי על חשבון הסבל של הקופים האומללים- לא קיבל את סכום הצפייה בסבל.
אישה אחת שאומרת ״לא״ פשוט אחד למען בעלי החיים וסוחפת אחריה עשרות אנשים.
אם כל אחד מאתנו יגיד ״לא״ ולא ייתן יד לתעשייה האכזרית הזאת (ולעוד רבות אחרות) אז יום אחד התעשייה הזו תעלם. יום אחד. נכון, יש עוד דרך ארוכה לשינוי, אבל כשאדם אחד אומר לא- אחרים יכולים להצטרף אליו ולגדול ולגדול ולגדול…
מאשה היקרה, עשית משהו כל כך פשוט, שכל כך ברור לך ולי אבל ריגשת אותי במחויבות שלך למען בעלי החיים! ריגשת אותי בנחישות שלך, בתוך הקבוצה, בתוך החופשה, להשמיע את הקול האחד שלך- למען בעלי החיים.
תהיו אמיצים, תלחמו על מה שלשוב לכם באמת, תעשו טוב למען האחר ואחרים יסחפו אחריכם. שתהיה שבת שלום