08/07/2013

תגיות:

 

***16 הגורים חולצו ואנחנו זקוקים לבתים אומנים עבורם! 
כל מי שיכול לסייע – פנו למייל [email protected]*****

לכבוד
הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ 
צה"ל
הנידון: צה"ל השליך 16 גורים קטנים לכביש 
אדוני הרמטכ"ל,
בתאריך 7 ביולי 2013, יום ראשון בבוקר, נזרקו 16 גורים רכים, בני חמישה שבועות, מהבסיס הצבאי מחנה טבת בבקעה. שישה עשר גורים קטנים, שחלקם עוד לא הצמיחו שיניים, הושלכו כמו אשפה לכביש. 
זוהי הפעם השלישית שתנו לחיות לחיות מחלצת גורים ממחנה טבת, אבל מעולם הם לא הושלכו לכביש לפני כן. אחד החיילים בבסיס דיווח לנו על כך, ואם לא היה עושה כן, אין לדעת מה היה עולה בגורלם. הגורים נמצאו על ידי נציגת העמותה משוטטים בכביש בין המכוניות, ללא מים ואוכל, רעבים, מיובשים ונתונים בסכנת חיים. אחד מהם נדרס ועוד אחד חולה במצב אנוש. 
זה היה בבוקר. באותו ערב הגיעה אלינו פנייה נוספת מחייל שמשרת בבסיס באזור ירושלים. הוא כותב: "יש אצלנו הרבה כלבים שמשוטטים בבסיס, בהם שלושה גורים (בתמונות). מחלקת הרפואה של הגדוד שלי והרפואה של החטיבה שמעליי לא יודעים איך לטפל בעניין הזה, כי זה מסוכן ואסור מבחינת הצבא שהכלבים האלה יהיו פה. הגורים נראים אבודים. בנוסף, ישנם עוד מספר כלבים בוגרים יותר שמשוטטים בתוך הבסיס". שוב, כמו בעבר, גם בבסיס זה אסור לחיילים להאכיל את הכלבים והם פשוט הולכים וגוועים בצמא וברעב.
כמה אכזרי צריך להיות כדי להשליך תינוקות רכים שרק נולדו אל מותם בכביש? מדוע אי אפשר היה להמתין עד שהגורים יועברו למקום בטוח? איזה פתרון מציע הצבא לעניין זה? לזרוק את כל הכלבים לכבישים ולחכות שיידרסו?

אדוני הרמטכ"ל, זוהי הפעם העשירית שבה אני פונה אליך בבקשה למצוא פתרון דחוף. זוהי דוגמה מזעזעת ומפלצתית ליחס של הצבא לבעלי החיים. למרות שנפגשנו עם נציגי צה"ל והוסכם כי הצבא יבדוק אפשרות של הקצאת תקציב של מיליון שקלים לשנה לעיקור וסירוס של כלבים בבסיסים כדי להציל את חייהם, לא נעשה דבר! תנו לחיות לחיות מוכנה להירתם לפרויקט זה, אבל צה"ל חייב להקצות תקציב לעיקורים וסירוסים על מנת למנוע המלטות של גורים נוספים, שייזרקו גם הם חסרי ישע לכבישים.