13/05/2013

תגיות:
,,,

 
לפי פניה שקיבלנו, לשכנים של הפונה, ממושב במרכז הארץ, יש לול תרנגולות. אולי אלה התרנגולות שהטילו את הביצים בסופר הקרוב. התרנגולות הגיעו כעת, כנראה, לגיל שנתיים וחצי בערך – גיל שהוא עדיין צעיר לתרנגולת (היא יכולה לחיות 10-15 שנים), אבל גיל שבו תפוקת הביצים שלה יורדת. יורדת מספיק כדי שיהיה רווחי יותר להרוג אותה ולשים בכלוב תרנגולת צעירה יותר, עם הטלה גבוהה. כל שנה הורגים בישראל 4.5 מיליון תרנגולות במצב הזה.

כדי למנוע מהתרנגולות את הסבל שכרוך בהובלה, ההריגה נעשית כיום בסמוך ללול, כלומר גם בסמוך לביתה של השכנה. והיא מספרת: "המתה כזאת חווינו בעבר באופן טראומתי ביותר. התרנגולות בהיסטריה נזרקות על משטח מחשמל, צווחות ומשם מועפות למשאית. חלקים מהן מתעופפים באוויר בכל הסביבה. יש כאן צער בעלי חיים וצער וסבל נפשי נוראי למשפחתי (ילדים,מבוגרים..)".

את ההרג הזה לא יכולנו לעצור, אבל אפשר להציל תרנגולות אחרות מגורל דומה: צריך רק לזכור את הזוועה הזו כשעוברים ליד מדף הביצים בסופר, וכבר נדע מה לעשות.

היום בצהרים, כשהכנו במשרד שקשוקה-טופו, ההנאה היתה כפולה: מהטעם המצוין ומהמחשבה שמביס לביס אנחנו מצילים תרנגולות מזוועת הכלוב וההמתה.