21/03/2013

תגיות:
,

 הם ננטשים בארגזי קרטון קרועים, מתים מקור הלילה, ברעב וצמא, עוברים גסיסה איטית ואכזרית, צופים האחד באחיו מתים מוות נוראי.
בבסיסי צה"ל, התסריט כבר עובר מדרמה קורעת לב ל"סרט פעולה". כלבה בהריון שתחפש מזון תזכה לבעיטה מחייל אלים, חייל אחר ירה בגור כלבים וחתולה שנכנסת להמליט בחדר האוכל, ירדפו אחריה, יזרקו עליה חפצים בזמן שהיא ממליטה ואז זרקו את הגורים, שהשניהה יצאו לאויר העולם- לפח אשפה.
צרפנו לכם את מכתבנו ה-8 במספר לרמטכ"ל בו תוכלו לקרוא חלק קטן מהזוועות הגדולות שנעשות מדי יום לבעלי החיים בבסיסי צה"ל.
אנחנו גם מבקשים מכם, מכיוון ואין קול ואין עונה ממי שיכול להצקות משאבים לטיפול במכת המדינה הז, אנחנו מבקשים שתעזרו לנו לטפל בהם כמה שאנחנו יכולים. מתחילת השבוע אספנו כלבה עם גורים מתל השומר, גורים שננטשו ברמלה, כלבה עם גורים יונקים מאשקלון, כלבה מבסיס בדרום
לאשפז אותם, להאכיל אותם, לטפל בהם, לעקר ולסרס אותם- עולה לנו כסף שאין לנו. 
אנחנו לא יכולים לעצום את העינים ולתת להם לגסוס. עזרו לנו לעזור להם
http://www.give2gether.com/projects/7806/
תודה!

לכבוד
רב אלוף בני גנץ – רמטכ"ל
ד"ר נדב גלאון – מנהל השו"ט במשרד החקלאות
הנידון: התעללות בבעלי חיים במסגרת החוק בבסיסי צה"ל
אדוני הרמטכ"ל שלום רב,
אם בצה"ל חושבים שלגישת ההתעלמות של הצבא כלפי בעלי החיים אין השפעה על החיילים – טעות חמורה בידיכם. ההתעלמות מכלבים וחתולים משוטטים בבסיסים, הולכים ומתרבים, מורעבים, חולים ונפצעים, אינה פוגעת "רק" בהם – אלא גם בחיילי צה"ל – והמקרים המחרידים שהגיעו אלי השבוע יוכיח זאת.
טלפון מבסיס חיל האוויר הביא איתו קריאה לעזרה מפיה של חיילת במצוקה, ממררת בבכי, ומספרת לי שנכנסה חתולה באמצע המלטה לחדר האוכל בבסיס. מיד החלה סביבה מהומה – החיילים בחדר האוכל (ובהם האחראי במטבח ואחראית המרפאה) ניסו לגרש את החתולה בתקיפות ובאכזריות בידיים, במקלות, בברזלים ותוך זריקת חפצים עליה. החיילת, שלבה נשבר למראה הזה, התייצבה לצד החתולה ולא הסכימה לזוז עד שלא ייפסק פסטיבל ההתעללות הזה בחיה אומללה, שנמצאת ברגע קריטי ומצב רגיש מבחינה בריאותית. לאחר מכן חיברו לולאה למוט, תפסו את הלולאה וגררו אותה – כשהיא עדיין בתהליך המלטה – מחוץ לחדר האוכל. את הגורים לקחו והשליכו לתוך קופסת קרטון, ותוך כדי כך אחת מרגליו של הגור הרך שאך זה נולד נתלשה מהמקום. הצרחות לא הרתיעו את החיילים, והם זרקו את הקופסה עם הגורים לזבל. החתולה ברחה בפאניקה. את החיילת שניסתה להגן על החתולים הרחיקו מהמקום בכוח.
משיחתי עם החיילת התברר לי כי היחס האכזרי הזה לבעלי חיים הוא עניין שבשגרה בבסיס: ליד פח הזבל מוטלות גופות של חתולים שמתו ברעב ובצמא, וגם בצד השבילים והכבישים הן מראה שכיח. בתוך מגורי החיילים מסתובבים חתולים במצב בריאותי ירוד ולאיש לא אכפת – כאשר רצתה החיילת לתת אוכל לחתולים ולהציל את חייהם ספגה איומים מצד המפקדים וכן מצד חברותיה למגורים. 
הדיווח על ההתעללות בחתולה הממליטה מגיע באותו שבוע שבו קצין בבסיס ירה למוות בכלב משוטט בבסיס. לפי דיווחים של עדי ראייה, לקצין נמאס מהכלבים המשוטטים בבסיס ולכן כיוון אליו את נשקו האישי וירה בו. את המעשה הזה תירץ בכך שהכלב, לטענתו, תקף אותו.
עוד באותו בסיס, חייל מילואים דיווח כי יש בבסיס כלבה שישה גורים פרוותיים וחמודים, מורעבים, שמחכים בשעות הארוחות ומנסים להגיע לפחים, אבל לא תמיד מצליחים והם פשוט גוססים ומתעלפים מרעב. הגורים נלחמים ביניהם על כל פירור של אוכל – חייל המילואים שריחם עליהם פיזר אוכל בכמה מקומות כדי לאפשר לכולם לאכול, אבל הכלבה, הייתה כל כך רעבה, עד שאכלה את כל האוכל במהירות לפני שגוריה הספיקו להגיע אליו. פעילים למען בעלי חיים שרוצים להיכנס ולהציל את הכלב ממוות אכזרי ברעב נתקלים בחומה ובאיסור כניסה.

גורים יש כמעט בכל בסיס בארץ, מתל השומר הגיעה קריאת הצלה דחופה נוספת – כלבה ו-10 גורים מסתובבים בבסיס מורעבים, רזים, מתחננים לעזרה. החיילים עוברים לידם וממשיכים ללכת.
אל הגורים הללו מצטרפים גורים שננטשו בחצר בית בבית שמש, גורים (שאחד מהם פצוע) במפעל באשדוד ועוד כמויות של כלבים שמתרבים ברחבי הארץ, כי המודעות לעיקור וסירוס עדיין לא מפותחת מספיק.
בצה"ל ממשיכים להתעלם מהעובדות. העובדות הן שכלבים וחתולים חיים בבסיסי צה"ל. הם זקוקים למזון כדי לחיות. אבל מאחר שאסור לחיילים להאכיל אותם הם גוועים ברעב. אף אחד לא מקצה תקציב לעיקורים וסירוסים, ולכן בעלי החיים מתרבים. וכך הגענו למצב שבו בשנת 2013, במדינת ישראל, בצה"ל, שמתפאר בהיותו צבא מוסרי, החיילים מסתובבים בבסיסים בין גופות של חתולים, הורגים גורים שרק נולדו, מתעללים בחתולות מניקות, יורים בכלבים משוטטים, מפתחים אדישות ושוכחים מהי חמלה.
הפתרון לא בשמיים – הקצו תקציב לעיקורים וסירוסים, תנו לנו להיכנס לבסיסים ולחלץ משם את הכלבים והחתולים המסכנים, להעניק להם טיפול רפואי, להאכיל אותם. להציל את חייהם. 
בברכה,

אתי אלטמן
דוברת תנו לחיות לחיות