04/02/2013

תגיות:
,

 לכבוד                                                                                לכבוד

ד"ר נדב גלאון                                                                 הרמטכ"ל

מנהל השו"ט במשרד החקלאות                                רב-אלוף בני גנץ                                               באי-מייל

                                                                                          צה"ל                                                                ובדואר רשום

                                                                                                        

א.נ.,

הנדון: טיפול בכלבים נטושים השוהים בבסיסי צה"ל

 

בבסיסי צה"ל רבים קיימת בעיה קשה של בעלי חיים נטושים, ובכלל זה כלבים. בהעדר נקיטת פעולות כדוגמת עיקור וסירוס אוכלוסיית כלבים אלו על ידי צה"ל או על ידי השירותים הווטרינריים, הכלבים הולכים ומתרבים, ורבים מהם אף סובלים מפציעות וממחלות ומצבם בכי רע.

אם לא די בהתעלמות הצבא ממצבם של הכלבים ובהימנעותו מעיקורם ומסירוסם על מנת למנוע את המשך התרבותם, הצבא אף אוסר על חיילים להושיט לכלבים סיוע או להאכיל אותם. הנה כי כן, מצד אחד נמנע הצבא מלפעול באופן פוזיטיבי על מנת לסייע לכלבים, ומן העבר השני אוסר על חיילים החומלים על הכלבים להאכילם או לטפל בהם, וכך חורץ את דינם של רבים מהם למות ברעב ובצמא, וכן ממחלות ומפציעות שונות.

נודעו לנו מקרים בהם הצבא אף העמיד לדין משמעתי חיילים שהאכילו או השקו או הושיטו עזרה לכלבים במצוקה.

פניתי בעניין מספר פעמים לרמטכ"ל, אך לא קיבלתי כל מענה של ממש. לשכת הרמטכ"ל הפנתה אותי לרע"ן ברה"ץ בצה"ל, אך במסגרת פגישה עמו ועם הווטרינרית הצה"לית התחוור כי הם אינם הגורמים שיכולים לקבל החלטה עקרונית מטעם הצבא לטפל באופן רציני בבעיה זו. עוד התחוור בפגישה, כי כלל התקציב המוקצה על ידי צה"ל נכון להיום לטיפול בנושא הכלבים הנטושים הוא 30,000 ש"ח בשנה בלבד, וכי בתקציב זה נעשה שימוש (שמספיק בקושי לדברי נציגי צה"ל) אך ורק להסגרת כלבים שנשכו.

לאחרונה מתרבות עד מאוד הפניות אלינו בעניין הכלבים הנטושים בבסיסים. בהעדר פעולות כדוגמת עיקור וסירוס של הכלבים, הבעיה הולכת ומחריפה ללא הרף, שכן בעלי החיים מתרבים ומעגל האכזריות נמשך.

אני פונה אליכם ומבקשת כי מדינת ישראל תיקח אחריות על בעלי חיים נטושים אלו, ותפעל לעיקורם ולסירוסם. לא יתכן שבתוך בסיסי הצבא מתרחשת תופעה אכזרית כל כך, והצבא והשירותים הווטרינריים עומדים מנגד ומחרישים, בעוד שהצבא אף אוסר על חיילים להושיט עזרה לכלבים שבמצוקה. אנו נשמח לסייע לפתרון הבעיה בכל דרך שנוכל, לרבות לקחת חלק במבצעי עיקור וסירוס של כלבים אלו.

כן נבקשכם להבהיר, כי כל הוראה האוסרת על חיילים להושיט עזרה ואוכל לכלבים אלו – הינה הוראה בלתי חוקית.

תיאור: SCX-5635_20120115_14024202בכבוד רב,

אתי אלטמן

דוברת וממייסדי העמותה

העתק:  מנכ"ל משרד החקלאות – מר יוסי ישי.