13/02/2017

תגיות:
,,

לקניית כרטיסים לחצו כאן

סמינר טבעונות

 

הרשמה לסמינר הבינלאומי לאקטיביזם טבעוני אפקטיבי
מסבירים כל הזמן על טבעונות, אבל לא בטוחים אם זה מספיק משכנע? מפגינים המון למען בעלי חיים, אבל מרגישים מיואשים מכך שהזוועות נמשכות? מקומכם בסמינר בינלאומי פורץ דרך, בהנחיית ד"ר מלאני ג'וי וטוביאס לנארט, שיתקיים לראשונה בישראל ב 24-25 במרץ 2017. הסמינר לאקטיביזם טבעוני אפקטיבי, שכבר נחל הצלחה בעשרות מדינות בעולם, הוא הזדמנות חד פעמית ללמוד ישירות מהמומחים שהצליחו לשנות עולמות בשביל בעלי החיים! מחיר מסובסד ליומיים: 50 ₪. מספר המקומות מוגבל! הסמינר יתקיים בתל אביב.

לקניית כרטיס לסמינר לחצו כאן

תכנית הסמינר

 

כולנו רוצים עולם בלי ניצול של בעלי חיים. היכולת של התנועה הטבעונית לשנות את העולם, תלויה באפקטיביות של כל אחד מאתנו, הטבעונים. אמנם התעשיות שמנצלות בעלי חיים חזקות ועשירות יותר מאיתנו, אבל אם נחשוב באופן אסטרטגי נוכל לנצח אותן. הסמינר לאקטיביזם טבעוני אפקטיבי מבוסס על מחקרים שבדקו מה משפיע ומה פחות, ומטרתו להנגיש את המידע המקצועי הזה לקהל הפעילים ולאפשר להם לתרגל אותו.

 

לשנות בשביל בעלי החיים (טוביאס)

בין אם אנחנו פועלים כיחידים או כחלק מארגון, לפנינו אפשרויות רבות לפעול למען בעלי חיים, לחלקן יותר השפעה מלאחרות. בסדנה נלמד לבחור בפעילות שתחבר בין מה שאנחנו אוהבים, מה שאנחנו טובים בו ומה שמועיל, ונקבל כלים למדידת ההשפעה שלנו כפעילים וכארגונים.

 

לתקשר באופן אפקטיבי עם הסובבים אותנו (מלאני)

שיחה שקיימתם על טבעונות הפכה למריבה איומה? בסדנה הזו נלמד על תקשורת אפקטיבית ואיך ליישם אותה בתקשורת שלנו עם בני משפחה, חברים וכל מי שאנחנו רוצים לקרב לטבעונות כך נשפר לא רק את היכולת שלנו להעביר ברגישות מסר ברור וישיר, אלא גם את העמידות שלנו כטבעונים וכפעילים לאורך זמן.

 

אקטיביזם טבעוני אפקטיבי (מלאני)

בסדנה נקבל כלים ספציפיים לקידום טבעונות – כיצד לזהות ולהגיב למגננות של אוכלי בשר (וגם של עצמנו) וכיצד לזהות ולהימנע משיחות והתכתבויות לא-יעילות בנוגע לאכילת בעלי חיים. נלמד את העקרונות הבסיסיים של הסברה אפקטיבית ויישומם בהסברה טבעונית, ונקבל כלים להתמודדות עם התפיסה הקרניסטית הרווחת, שכולנו נתקלים בה.

 

הופכים את החמלה לקלה: "נירמול" הטבעונות (טוביאס)

מרגישים לפעמים שאתם נלחמים בטחנות רוח? בסדנה הזו נכיר אסטרטגיות אפקטיביות ומעשיות לקידום טבעונות. כדי לעזור באמת לבעלי החיים, אנחנו צריכים להסתכל על מה שעובד, ולא להסתפק בתיאוריות ובאידיאולוגיות. לפעול באופן פרגמטי זה לא רק "להתנחמד", וזה בוודאי לא להתפשר או "למכור את עצמנו בזול". זה פשוט לעשות את מה שעובד. הסדנה תעזור למשתתפים לחשוב מחדש לגבי אסטרטגיה, ולבחור את הרעיונות והאסטרטגיות המתאימים ביותר לשלב הנוכחי בתנועה הטבעונית.

 

הסברה טבעונית אסטרטגית (טוביאס)

הסדנה, המתבססת על הסדנה הקודמת ("הופכים את החמלה לקלה") תתמקד בשאלה "האם למה שאני עושה יש את ההשפעה שאני רוצה?". בסדנה נבחן את מידת היעילות של סוגי תקשורת וטיעונים שונים למען טבעונות, ונלמד גישות חדשות להסברה.

 

אקטיביזם בר-קיימא (מלאני)

קורה שאתם נשברים אחרי שראיתם התעללות בבעל חיים? בסדנה נלמד איך למנוע או  להיחלץ ממצב של שחיקה או מלחץ הנובע מ"טראומה משנית", הנגרמים כתוצאה מעדות לאלימות. לעיתים קרובות מדי, אקטיביסטים מזניחים את הצרכים הבסיסיים שלהם ומתעלמים מסימני האזהרה המאותתים שהם חווים טראומה או לחצים הקשורים לאקטיביזם שלהם. נלמד לזהות את הסימפטומים של טראומה משנית, כיצד להתייחס לעצמנו ולאחרים באופן שיפחית את הסיכוי שנסבול משחיקה, ואיך להגביר את האפקטיביות והסיפוק שלנו.

 

על המנחים
ד"ר מלאני ג'וי היא הפסיכולוגית והסופרת עטורת הפרסים שטבעה את המונח "קרניזם", האידאולוגיה הנסתרת שמאפשרת לאנשים לאכול בשר של בעלי חיים מסוימים – מונח ששינה את השיח בתנועה הטבעונית ומעבר לה. הסרטונים שלה בנושא הגיעו למיליוני צפיות ברחבי העולם והצליחו גם בישראל, ושינו את האופן בו רבים אוכלים ופועלים. ג'וי מייעצת לארגונים, מאמנת אישית וזוגית, ומרצה ברחבי העולם על זכויות בעלי חיים ואקטיביזם למען בעלי חיים. היא כתבה ספרים רבי-מכר על זכויות בעלי חיים ואקטיביזם, ביניהם "הפרה שבחדר: הפסיכולוגיה של אכילת בשר" (באנגלית: Why We Love Dogs, Eat Pigs and Wear Cows) ו- Strategic Actions for Animals. ג'וי הקימה את CEVA, המרכז לפעילות טבעונית אפקטיבית, שתומך ביוזמות טבעוניות ומנחה פעילים וטבעונים מרחבי העולם כיצד לממש את חזונם לשחרור בעלי חיים.

 

טוביאס לנארט הוא מרצה, מאמן אישי ואסטרטג שהקים את EVA, הארגון הטבעוני הראשון בעולם שקיבל תמיכה ממשלתית. לנארט הוביל את הקמפיין להפיכתה של העיר גנט להיות הראשונה בעולם שתומכת ב"יום ללא בשר", וכותב באופן קבוע על אסטרטגיה טבעונית בבלוג שלו The Vegan Strategist. לנארט מייעץ לפעילים וארגונים טבעוניים והקים יחד עם מלאני ג'וי את CEVA, המרכז לפעילות טבעונית אפקטיבית