04/11/2016

תגיות:
,,

עלון שבת מיוחד על יחסנו לבעלי-חיים ולאכילתם בפרט.

ערב פרשת נוח הפיצה תנו לחיות לחיות, יחד עם פרויקט עולמקום, עלון שבת מיוחד על יחסנו לבעלי-חיים ולאכילתם בפרט. העלון הופץ בעשרות אלפי עותקים לבתי כנסת בכל רחבי הארץ.

פרשת נוח היא אולי המתאימה ביותר לדיון כזה. בפרשה הזו אנו קוראים על השמדתם של בעלי-חיים בשל חטאי האדם, על בני אדם המצילים בעלי-חיים מכליה ומכלכלים אותם כל ימי המבול, על הברית האלוקית הנכרתת לא רק עם האדם אלא גם עם כלל בעלי החיים… וזו גם הפרשה בה ניתן ההיתר הראשון לאכול בשר, ולצדו האזהרה להימנע מאכילת הדם, כי הדם הוא הנפש.

ישראלים רבים יותר ויותר מאמצים תזונה צמחונית או טבעונית. סקרים מצביעים על כך שרבע מהישראלים מצהירים שהפחיתו את צריכת הבשר, ואחד מכל שמונה ישראלים הוא צמחוני או טבעוני. המגמה הזו אינה פוסחת גם על הציבור הדתי. אנו פוגשים צמחונים וטבעונים בקרב הנוער הסרוג, בקרב תלמידי הישיבות וגם בין הרבנים. משפחות שלמות, שומרות מצוות, יושבות מדי שבוע לסעודת שבת על טהרת הצומח. בגיליון מיוחד זה אנו מבקשים לגרות ולאתגר את המחשבה, ולעורר דיון מעמיק יותר ביחסנו לבעלי-חיים בכלל ולאכילתם בפרט – לא כהשפעה מהעולם החילוני אלא כשאלה העולה מתוך השיח התורני עצמו.

 

מוזמנים לקרוא את העלון כאן עלון לקריאה

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולקרוא אודות העובדות הנוגעות לתעשיית המזון מהחי ולתזונה מהצומח כאן

אנו מזמינים אתכם גם להצטרף אלינו לרב שיח על תעשיית המזון מהחי בישיבת רמות לפרטים נוספים על האירוע לחצו כאן