19/09/2016

תגיות:
,,,

הפסקת ההמתות של כלבים

הצטרפו כאן עכשיו ועזרו לנו לעצור את ההמתות

62,000 – מספר הכלבים שהומתו בישראל בשנת 2014 (הערכה)

כאשר יצאנו לדרך עם הפרויקט הבנו שמאד חשוב לדעת כמה כלבים בריאים באמת מומתים בישראל. שלושה גורמים ממיתים כלבים בחסות המדינה: רשות הטבע והגנים, משרד החקלאות ווטרינרים בהסגרים העירוניים.  דו"ח שנכתב בנובמבר 2015 על ידי מרכז המחקר של הכנסת והתבסס על נתונים רשומיים בלבד, הציג תמונה רחוקה מן המציאות., כיוון שאין כיום חובת דיווח על המתות . בדו"ח שהפקנו בעמותת 'תנו לחיות לחיות'  בחודש מרץ 2016 , הערכנו את מספר הכלבים הבריאים אשר הומתו בישראל בשנת 2014 בכ-62,000. רובם, אגב, גורים שנולדים ללא בית לכלבות שלא עוקרו.
לאור הנתונים הקשים, ברור יותר מתמיד הצורך לעקוב אחר ירידת מספר ההמתות, ובהמשך לדאוג לקיטון בהתרבות הכלבים, לצמצם הצפיפות בכלביות העירוניות והגדלת מספר הבתים המאמצים.  אז איך עושים את זה?
להלן סיכום של מה שעשינו למען הפסקת ההמתות בחודשים האחרונים.

קידום חוקים והצעות חוק
לשמחתנו, השדולה למען בעלי חיים בכנסת החליטה מיד לתמוך ולאמץ את פרויקט NKIL, כך שיש חברי כנסת לצדנו שפועלים להפסקת ההמתות. לא ניתן לעשות זאת מיד, בלי שיש 'פתרון' אמיתי לכל הכלבים שאין להם מקום. לכן נדרשת תכנית ארוכת טווח וכמה חוקים. אלו החוקים שכבר עומדים על הפרק.

1)    הצעת חוק למעקב אחר המתות – הצעת חוק של ח"כ איציק שמולי ביוזמת עמותת 'תנו לחיות לחיות', שיאפשר לדעת מה שהיום אנו יודעים רק בהערכות – כמה כלבים באמת ממיתים בישראל?
2)    שינוי פקודת הכלבת שקיימת מתקופת המנדט הבריטי כך שתתאים להיום – לפי ההצעה של ח"כ שרן השכל, כלב מחוסן שנשך לא יגיע להסגר אלא יהיה בהסגר בית בלבד . הצעת חוק זו עלתה לכותרות לאחר שכלבתו של בנימין נתניהו, קאיה, נשכה את ח"כ השכל ומוזמנים נוספים שהיו בבית. כאשר ראש הממשלה התוודע אז למצב הגרוע של הכלביות העירוניות הוא הבטיח לשנות את המצב. חוק זה  חשוב ביותר לקידום פרויקט NKIL כיוון שמועיל לא רק לכלבים שללא כל סיבה מוצדקת מוצאים עצמם לפתע בכלוב, אלא גם תצמצם מאד את כמות הכלבים שנמצאים בהסגרים העירוניים. צמצום הצפיפות הוא אחת המטרות שיאפשרו את הפסקת ההמתות. השכל הגישה לאחרונה שאילתא למשרד המשפטים וממשיכה לפעול לקידום שינוי הפקודה, שנמצאת כעת בשלבי אישור במשרד המשפטים.
3)    הצעת חוק לצמצום התרבות הכלבים – בחודש שעבר הביעה הממשלה תמיכה בהצעת חוק זו של ח"כ נורית קורן, שהוגשה ביוזמת עמותת 'תנו לחיות לחיות', להקצאת סכום כסף למניעת התרבות כלבים – בדומה לסכום של 4.5 מיליון ₪ שהיום מוקצה לצמצום התרבות חתולים, באמצעות עיקור וסירוס. החוק עבר קריאה טרומית ללא התנגדויות.
4)    קידום חוק או תקנה חדשים אשר מחייבים כל עמותה או כלביה לעקר ולסרס כלבים לפני מסירתם לאימוץ. משרד החקלאות, שתמך בהצעה שעלתה ביוזמת 'תנו לחיות לחיות', ביקש כי חובת העיקור והסירוס יופיעו בתקנות, ולא בחוק. אנו עדיין ממתינים לשינוי התקנות.  כאשר ייכנסו לתוקף, הדבר יפחית בצורה משמעותית התרבות של כלבים אשר שוטטו ללא רצועה, ברחו או ננטשו. העמותה עוקבת ותוודא שהדבר אכן יקרה.

קידום פרויקטים NKIL
1)    הקמת מערך קשרים בין כלביות עירוניות ובין מתנדבים ועמותות, כדי לסייע בצמצום הצפיפות בכלביות עמוסות, וזאת על ידי שינוע והעברה של כלבים מכלביות עמוסות לעמותות או לכלביות פנויות יותר, על מנת שלא יהיה צורך להמית את הכלבים. בשנתיים האחרונות מאמצות כלביות רבות יותר מדיניות NO KILL ומעבירות כלבים מועמדים להמתה לעמותות, מה שגורם לעומס בעמותות. על מנת לעזור לעמותות להמשיך ולהוציא כלבים מכלביות – נדרשים יותר מתנדבים, יותר תורמים ויותר בתי אומנה.

2) הגדלת מערך בתי האומנה ותמיכה בבתי האומנה – עמותת 'תנו לחיות לחיות' מגדילה מאד את כמות הכלבים שהיא משכנת באומנה באמצעות מחלקת אומנות. אומנה הוא בית שמספק מקום מחסה ואהבה לכלב, בזמן שהעמותה אחראית עליו מבחינה רפואית ומספקת גם מזון במידת הצורך. כיום בבית המחסה שלנו כ 200 כלבים וכ-100 נמצאים באומנות. השאר בפנסיונים ומרפאות. סך הכל 450 כלבים.להרשמה כאומנה – פנה לאתי אדרי בטלפון 03-6241776 

3) מבצעי עיקור וסרוס לבעלי כלבים – מי שכבר יש ברשותו כלב צריך לעקר ולסרס את בעלי החיים שלו כדי לסייע במאבק למען צמצום ההתרבות והפסקת ההמתות. לעמותה מרפאה שמבצעת ניתוחים לצמצום ההתרבות במחירים נמוכים, ובחודש אוגוסט במחירי מבצע – 200 ₪ בלבד לכל כלב או כלבה, לנרשמים מראש. 03-6241776 שלוחה 4. העמותה גם מבצעת שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות לניתוחים במחיר מסובסד , כגון מבצע שמתקיים עבור תושבי אור יהודה.

4) פרוייקט 'עקר החזר' של עמותת 'תנו לחיות לחיות' : פרויקט המתבצע כיום בשיתוף צה"ל בבסיסים בבקעה. כלבים שמשוטטים בשטחים הפתוחים מגיעים ברוב המקרים לבסיסי צה"ל כי שם יש מקור למזון ומים. אנו שולחים למקום לוכד עם אמבולנס, מביאים את הכלבים למרפאות שלנו, מחסנים-מעקרים, מאפשרים להם להחלים ואז מחזירים לאזור שבו נאספו. כלבים שיש סיכוי למצוא להם בית (גורים או כלבים שאינם תוקפניים) אנו משאירים ומחפשים להם בתים.  אנו מקיימים פגישות עם גורמים שונים על מנת להרחיב את הפרויקט לאזורים נוספים. זהו פרוייקט הדגל ומהווה את הפתרון ההומני היחיד שמוכר בעולם לצמצום התרבות של כלבים משוטטים . היעד הוא להגיע ל 80% מן הכלבים כדי לעצור התרבות. אבל פרויקט כזה עולה כסף!  לשם כך אנו זקוקים לתרומות.

5) עמותת 'תנו לחיות לחיות' פועלת גם ברמה הפוליטית, על מנת להרחיב את פרויקט 'עקר-חסן-החזר' , בסיוע משרד החקלאות ומימונו, לכלל מדינת ישראל. ברגע שיבינו כי מדובר לא רק באסון הומניטרי, אלא גם ברווח כלכלי למדינה – שכיום משקיעה עשרות מיליונים בלכידה, השמה בהסגר והמתה של עשרות אלפי כלבים.  כמובן שהדבר לא ברור ומובן מאליו למשרד החקלאות, ונדרשת תמיכה ציבורית רחבה. ברצוננו לגייס תמיכה של כ 200,000 אזרחים  שיצטרפו לתנועת  NKIL  על מנת לשכנע את המשרד לתמוך בפרויקט. עזרו לנו לצרף תומכים נוספים באמצעות שליחת הלינק http://activepage.co.il/Campaign.nkilלחברים

6) בכל יום אנו פועלים כדי למצוא עוד בתים מאמצים, להסביר את היתרונות של אימוץ וגידול כלב בבית. כל שיתוף של פוסטים עוזר לנו להגיע לאנשים, למצוא בתים מאמצים, אומנות ותרומות שמאפשרים לנו לעזור לכלבים נוספים. לאימוץ –  03-6241776  שלוחה 3 ,  לשיתוף פוסטים יש להיכנס לעמוד הפייסבוק של "תנו לחיות לחיות – העמוד הרשמי"

שתפו את הלינק להצטרפות לפרויקט עם חבריכם. אם כל תומך יצרף 10 חברים, נצליח להגיע בעוד כחודש ליעד של 200 אלף תומכים!   http://activepage.co.il/Campaign.nkil

טלפון העמותה –   03-6241776
לתרומות – שלוחה 2 ;
לאימוצים – שלוחה 3 ;
למבצעי עיקור סירוס – שלוחה 4 ;
להתנדבות – שלוחה 3 או 5 ;
לאומנה – שלוחה 6