30/04/2016

תגיות:
,

לראשונה בבית הנשיא, נשיא המדינה ורעייתו אירחו אתמול יום אימוץ כלבים חגיגי ומיוחד

בגינת בית הנשיא התרוצצו אתמול, שני, כ"ה אדר ב', 4 באפריל, למעלה מעשרים כלבים ביום אימוץ שנערך לראשונה בבית הנשיא, באירוח נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו הגברת נחמה ריבלין, ביוזמת 'תנו לחיות לחיות' ובשיתוף ארגון 'נח', ארגון הגג של ארגוני בעלי החיים בישראל. אל יום האימוץ הגיעו אזרחים ומשפחות רבות שביקשו לאמץ כלב ונהנו מפינות ייעוץ של וטרינרים ומאלפי כלבים. את יום האימוץ הנחתה אורנה בנאי והשתתפו בו נציגי הארגונים והעמותות לרווחת בעלי החיים, הקיימים בישראל.

"את יום האימוץ הזה, שנערך כאן לראשונה, אני רוצה להקדיש לסטפן", אמר הנשיא והוסיף: "גידלנו בביתנו מספר כלבים אך ללא ספק, סטפן היה האהוב ביותר. בעיניו החכמות הוא חדר לליבנו. הוא היה ממש בן משפחה, הילדים גדלו יחד איתו, אהבנו אותו מאוד. סטפן לימד אותי רבות על נפש האדם ועל נפש הכלב. הוא לימד אותי כמה רחבה ועמוקה נפשו של הכלב כמה חוכמה יש בה. ממנו למדתי נאמנות מהי ועד כמה עמוקה היא יכולה להיות".

"יש משהו פשוט באהבה של בעלי חיים". המשיך הנשיא בדבריו: "משהו נקי ממניפולציות מפוליטיקה, מנקמנות או מדו-פרצופיות. באהבת בעלי חיים יש מסירות, תום ומתיקות. עם בעלי חיים זה כל כך פשוט, פשטות שהלוואי והייתה שורה גם ביחסים בין בני אדם. אם רק תתנהגו יפה כלפי בעלי החיים שלכם ותאהבו אותם- הם יעניקו לכם אהבה חזרה." אמר הנשיא והוסיף כי מי שלמרות הכול לא השתכנע לאמץ כלב יכול לקרוא מחקרים רבים המעידים על התרומה של כלבים להתפתחות רגשית של ילדים, לירידה בתחושת הבדידות, ואפילו להתמודדות עם יתר לחץ דם ותפקוד חולי האלצהיימר.

"אני יודע, זה לא פשוט להחזיק כלב." הוסיף הנשיא ואמר: "צריך לחסן, להאכיל, לצאת לטיולים פעמיים ביום ולא לשכוח לנקות אחריו, בואו נשמור על ישראל נקיה. אך אנא, האמינו לי, זה הרבה יותר פשוט מאשר לחיות בלעדיו. ילדי לימדו אותי שהלב הוא שריר. הוא יכול להתרחב ולגדול- כך גם באהבה לבעל חיים. אמצו כלב, ותגלו על עצמיכם שיש בנו אהבה והיא תנצח. אני רוצה להודות ל'תנו לחיות לחיות' ולכל הארגונים הנפלאים. אלו השותפים כאן ואלו שאינם כאן היום, אך הם שותפים מלאים לאהבה ולדאגה לבעלי החיים, אתם עושים עבודה נפלאה. אימוץ נעים, אביב שמח לכולנו."
Reuven Ruvi Rivlin – ראובן רובי ריבלין

מדברי נציגת ארוגני בעלי החיים, יו"ר "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן באירוע: "אני עומדת כאן בהתרגשות גדולה. לפני 30 שנה בעקבות חשיפה טלוויזיונית של המתת כלבים אכזרית, נפשי לא ידעה מנוחה. למחרת בבוקר הלכתי להפגין הפגנת יחיד וגיליתי שכמוני היו עוד אחרים, שראו את הכתבה והחליטו לעשות מעשה. זה הסיפור לא רק של עמותת "תנו לחיות לחיות" שהקמנו באותו יום, אלא של כל הארגונים והעמותות שפועלים במסגרת התנועה למען בעלי החיים בישראל. רבים מהם נמצאים איתנו כאן היום. אדוני הנשיא, כשנבחרת לתפקיד היה לי חלום שיום אחד נקיים כאן יום אימוץ לכלבים שננטשו. היום הגשמת את החלום שלי. זו זכות כל כך גדולה עבורי ועבור "תנו לחיות לחיות" ועבור כל הארגונים והעמותות בתנועה למען בעלי החיים. תודה בשם אלה שיש להם קול אבל אין להם מילים. תודה בשם אלפים רבים של כלבים שמצאו בית חם ומשפחה ובשם אלפים רבים שעדיין ממתינים לרגע של חסד. תודה בשם המשוגעים לדבר. ותודה לכם, שבאתם לכאן היום ואני מקווה שכל אחת ואחד מכם ייצא מכאן עם חבר חדש למשפחה."

בין המשפחות שאימצו כלבים באירוע משפחת שילוח ומשפחת בנין הגרות בשכנות במודיעין. שתי המשפחות אימצו שני גורים אחים, מעורבים בני חודשיים. משפחת שילוח מאמצת כלב חדש שלוש שנים לאחר שהכלב שלהם מת ולמשפחת בנין זהו הכלב הראשון שהם מאמצים למשפחתם.

קרדיט תמונות: יואב בן דב
https://www.facebook.com/yoavbd/media_set?set=a.10205970892771704.1073741950.1241700531&type=3&pnref=story

חי הלר
https://www.facebook.com/Khai.Heller/media_set?set=a.10153652418389685&type=3&pnref=story

Add Photos

Like · Comment

9
1