27/02/2024

תגיות:
,

ההרים שייכים לבעלי-החיים!

היום, כשבני-האדם בארץ מצביעים בכל ישוב על עתיד הבית שלהם, יש לנו שני עדכונים חשובים על המאבק שלנו למען הבית של בעלי-החיים בהרי ירושלים!

קודם כול: עוד ניצחון! מזה 12 שנים אנחנו נאבקים בתכנית בניה במדרונות הטבעיים שליד גן החיות בירושלים: תכנית בניה שתהרוס את ביתן של חיות הבר החופשיות, ושתהפוך לגהנום את חייהן הקשים ממילא של חיות הבר הכלואות. אחרי שזכינו בשלוש עתירות לבית המשפט, ותכנית הבניה המקורית בוטלה, רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז להכנת תכנית חדשה לשכונה. אתמול התפרסם שאף יזם לא ניגש למכרז הזה!

ובינתיים המאבק על רכס לבן עולה מדרגה: השבוע עתרנו לבית המשפט כנגד ההחלטה של מוסדות התכנון לעקור את היערות במדרונות היפהפיים של רכס לבן, לעקור את הצמחיה הטבעית, להשמיד את בעלי-החיים ולהקים שם עוד פרבר עירוני. וזה בתקופה של תנופת בניה בתוך ירושלים שיכולה לספק את כל הצרכים של בני-האדם בה. אנחנו מותחים כאן קו אדום: מספיק הרסנו את הטבע, מספיק נישלנו את בעלי-החיים. את מה שנותר להם יש לשקם ולשמר – לא להרוס!

את העתירה הגישו בשמנו עו"ד גלעד ברנע ועו"ד יוסי וולפסון. הצטרפו אלינו בעתירה החברה להגנת הטבע, ועתירה נוספת הוגשה ע"י מועצה אזורית מטה יהודה. תודה גם למצילים את הרי ירושלים, לרחל אדם, ליוסי חביליו, לרון חביליו ולתמר קסטל בר-און, ששותפים איתנו במאבק הסיזיפי והמתמשך בוועדות התכנון ובבתי-המשפט.

קרדיט תמונה: זהר ברכה