23/05/2016

תגיות:
,,,,,,,,

עתירה לבג"ץ נגד משלוחים חיים

עמותת תנו לחיות לחיות בשיתוף עם עמותת אנונימוס העבירו הבוקר לבג"ץ את תגובתם במסגרת עתירה שהגישו לעצירת "המשלוחים החיים" נגד משרד החקלאות, משחטת דאבח, בקר תנובה וגורמים נוספים.
לקראת שנת 2000, במסגרת מדיניות של פתיחת ישראל לסחר חופשי, החל ייבוא של עשרות אלפי עגלים וכבשים חיים לישראל מדי שנה(!), רובם מאוסטרליה (בסבסוד המדינה). הובלת כבשים ועגלים מאוסטרליה לישראל כרוכה במסע ארוך ומפרך במיוחד. הוא מתחיל בשעות רבות, לעתים עשרות שעות, של הובלה במשאיות ברחבי אוסטרליה לנמלים, שם הם מועמסים על אוניות. לאחר ההעמסה ממתינה להם תקופת שהות בת כשלושה שבועות על גבי אוניה מיטלטלת, העוגנת לבסוף בנמל אילת. משם הם מובלים במשאיות לתחנות מעבר בערבה. מתחנות ההסגר בערבה נשלחים הכבשים והעגלים למכלאות פיטום, שם ייכלאו במשך חודשים לצורך העלאה במשקל, אז יועמסו שוב על משאיות ויובלו אל מותם.

בשנת 2015 קרוב ל-300 אלף עגלים וטלאים הובלו לישראל ב"משלוחים חיים" מאוסטרליה ומאירופה: מסעות ארוכים וקשים, כאשר רבים מהם לא שורדים את המסע.
מנתוני התמותה שהתקבלו מאחד היבואנים במסגרת העתירה ניכרים שיעורי תמותה חריגים במשלוחים החיים מאירופה, פי 7.5 משיעור התמותה של עגלים במפטמות שלא עברו את טראומת ההובלה. תמותה זו היא אינדיקציה לסבל שעוברים גם בעלי-החיים השורדים את המסע.
בעתירה אנו דורשים מהמדינה לעצור לחלוטין את הפרקטיקה האכזרית של הובלת עגלים וטלאים מחו"ל, הגורמת סבל מזעזע לבעלי החיים, תוך הפרה שיטתית של החוק ועצימת עיניים מכוונת למעשי אלימות והתעללות. הובלתם של עגלים וטלאים בדרך של יסורים ומוות בים, באוויר וביבשה במשך ימים בצפיפות ובתנאים בלתי אנושיים רק כדי שבסוף מסע היסורים ישספו את גרונם מקוממת את הלב ומתריסה כנגד כל היגיון ושכל ישר.
רק לפני מספר ימים תועד עגל שגופתו נשטפה אל החוף בתל אביב:https://drive.google.com/…/0B5VxtzKMX0UZbGYxNzlvczlra…/view… אנו דורשים להפסיק לשלוח בעלי-חיים במסעות סבל של ימים ושבועות, בתת-תנאים ותוך הפרה שיטתית של החוק. לא נפסיק להיאבק במשלוחים החיים עד שנעצור אותם לחלוטין!

קרדיט תמונה: ישראל נגד משלוחים חיים