13/06/2023

תגיות:
,,

נפגשנו היום יחד עם ארגוני בעלי חיים נוספים עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ועם מנהלת אגף הגנת בעלי-חיים במשרד גלי דוידסון.

.דיברנו על האיסור המתבקש על מלכודות דבק, ששמחנו לשמוע מיועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים, טל גלבוע,  שאמור להיות מקודם בחקיקה ראשית בשבועות הקרובים. דיברנו גם, יחד עם חברינו בקואליציית מזון וחיים מאנימלס, על הצורך בקידום תזונה מקיימת מהצומח והתפקיד של המשרד להגנת הסביבה בייצוג הנושא בממשלה, על קידום האיסור על ציד ספורטיבי שגובה את חייהם של עשרות אלפי בעלי חיים מדי שנה, ועל הירי של רשות הטבע והגנים בכלבים משוטטים, שמספריו עלו למרות צעדים שקידמנו יחד עם השרה להגנת הסביבה לשעבר גילה גמליאל.

עוד עלו בישיבה נושאים של תקצוב מקלטים ועמותות, של הסמכת פקחי רשות הטבע והגנים לאכיפת עבירות צער בעלי חיים, וכמובן – הצורך האקוטי בהעברת סמכויות חוק צער בעלי חיים ממשרד החקלאות למשרד להגנת הסביבה.

נראה שהשרה ואנשיה קשובים לנושא ומעוניינים לקדם את הצעדים הנדרשים – גם מבחינת הגנה מיידית על בעלי חיים, וגם מבחינת קידום מדיניות מזון בת-קיימא, מבוססת מזון מהצומח. אנחנו מקווים שנראה את הצעדים הללו מיושמים בשטח בקרוב. נמשיך לעקוב ולעדכן!