15/05/2023

תגיות:
,,

קוראים לשרה להגנת הסביבה: שימי סוף למלכודות הדבק!

ידעתם שהשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן – Idit Silman , יכולה לשים סוף למלכודות הדבק בכוחות עצמה? המשיכו לקרוא כדי להבין איך.

מלכודות דבק, כפי שרבים כבר יודעים, הן אחת משיטות הלכידה האכזריות ביותר שיש. בעלי החיים שנלכדים בהן חווים אימה וחוסר אונים קיצוניים. איבריהם, פרוותם ונוצותיהן נתלשים, ולעתים בין צווחות האימה שלהם הם גם מכרסמים את איבריהם כדי להשתחרר. בגלל זה כמה וכמה מדינות, כמו ניו-זילנד, אירלנד ואיסלנד – כבר אסרו את השימוש במלכודות דבק. כבר היום השימוש במלכודות דבק אסור בישראל במסגרת ציד. ולשימוש בו מתנגדים גם ארגונים למען בעלי חיים וגם שלל ארגוני סביבה.

בכנסת הקודמת קידמו ביחד חברות כנסת מהאופוזיציה והקואליציה גילה גמליאל – Gila Gamliel Gaby Lasky גבי לסקי הצעת חוק לאיסור על שימוש במלכודות דבק ובמלכודות רגל. ההצעה גם עברה בקריאה טרומית, אבל הכנסת התפזרה לפני שהספיקו להעביר להצבעה בקריאה ראשונה את הנוסח שאושר בוועדה.

נחזור להיום: לפני כמה שבועות פרסם המשרד להגנת הסביבה טיוטה של תקנות להגנת חיית הבר. בניגוד לשמה , במרכז הטיוטה דווקא הסדרה של ירי ב"מזיקים" כאמצעי הדברה (שאסור כיום), וקביעה שיונים ועורבים הם "מזיקים".

יש הרבה מה להגיד על השאיפה להסדיר דווקא הרחבה של הדרכים לפגוע בבעלי חיים שמוגדרים "מזיקים", ואמרנו את הדברים האלו בהערות ששלחנו, יחד עם הקליניקה לצדק סביבתי ולהגנה על זכויות בעלי חיים באוניברסיטת תל אביב. אבל גם הדגשנו את מה שחסר בה: אם המשרד להגנת הסביבה מתנגד (והוא מתנגד) לשימוש במלכודות דבק, למה שתקנות שעוסקות בדרכי "טיפול" ב"מזיקים" לא יתייחסו לנושא הזה כלל?

או במילים אחרות: השרה להגנת הסביבה יכולה לקבוע בתקנות האלה את כל השיטות האסורות לטיפול ב"מזיקים" – מלכודות דבק, מלכודות רגל, מלכודות שמע ועוד. אנחנו קוראים לשרה להגנת הסביבה לנצל את ההזדמנות הזאת – במקום להגדיל את הפגיעה בבעלי החיים ה"מזיקים", להגן עליהם מהשיטות האכזריות הללו.

קרדיט תמונות רשות הטבע והגנים