01/05/2023

תגיות:
,,

השתתפנו אתמול בדיון של ועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע למשלוחים החיים.

באופן מוזר, הדיון לא עסק בסבל הנורא במשלוחים, במספרי השיא של בעלי החיים שהובאו לארץ במשלוחים החיים, או אפילו בסכנות הבריאותיות של המשלוחים – אלא דווקא ב"פגיעה" של המגבלות המינימליות של השירותים הווטרינריים ביבואנים שרוצים לפתוח עוד תחנות הסגר.

בזמן ש-86% מהציבור תומך בהפסקת המשלוחים, בזמן שההקלות על המשלוחים, כמו הפטור ממכס, הובילו לגידול מפלצתי בכמות המשלוחים, ובזמן שקיימות חלופות בטוחות יותר ואכזריות פחות של יבוא בשר, ובזמן שאפילו משרד הבריאות מודאג מצריכת הבשר הגבוהה בישראל – ראוי היה שהוועדה תתעסק בנושאים האלו, ולא בדרכים לעזור ליבואנים על חשבון בריאות הציבור ועל חשבון בעלי החיים.

אנחנו היינו שם יחד עם חברותינו מעמותת @אנימלס, כדי להשמיע את קולם של בעלי החיים, וגם חה"כ @יסמין פרידמן הגיעה כדי להציג סרטונים מזעזעים של אנימלס ושל @ישראל נגד משלוחים חיים מתחנות ההסגר אליהם מועברים העגלים והטלאים אחרי המסעות הימיים המפרכים.

מחר תדון ועדת ביקורת המדינה של הכנסת בנושא המשלוחים החיים, במסגרת יום זכויות בעלי החיים בכנסת, ובהתבסס על דו"ח מבקר המדינה הקשה על המשלוחים. אנחנו נהיה גם שם, והפעם אנחנו מאמינים שהדיון יהיה גם על בעלי החיים.