19/04/2023

תגיות:
,,

השתתפנו בפגישה עם שר החקלאות אבי דיכטר – Avi Dichter וסגן השר משה אבוטבול , בה נכחו גם נציגי ארגונים להגנת בעלי-חיים, יחד עם טל גלבוע – יועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי-חיים, המנכ"ל אורן לביא נציגי השרותים הווטרינריים ונציגי יחידת הפיצ"וח.
העלנו שני נושאים – האחד הכלבים המשוטטים, בהמשך לכתבה שפורסמה אתמול בעיתון הארץ ותיארה מצב עגום מאוד והיעדר של תוכנית סדורה לטיפול באותם הכלבים, שהיום הפתרון היחיד עבורם הוא מוות. הנושא השני הוא פעולות השחתה וריסון בחזירים שמותרות בתקנות והוכחו כבלתי נחוצות, ביקשנו מהשר לפעול להפסקת אותן פעולות אכזריות ומיותרות כבר בכנסת הקרובה .
השר דרש מאנשי המקצוע להכין תוכנית סדורה עם עדיפות לדרום הארץ להתמודדות עם הכלבים המשוטטים, תוכנית הומנית בהסתמך על הנתונים המספריים אותם הצגנו ביחס לכמות הכלבים הכללית וכמה מתוכם באזור הדרום. הוא ביקש להתמקד בשנה הקרובה בנושא הכלבים המשוטטים על מנת להוריד את המספרים וביקש לדעת תקציב ולוחות זמנים, גם את נושא פעולות ההשחתה בחזירים הבטיח השר לבדוק בהסתמך על כך שדו"ח פנימי שכבר יצא אמור היה לבדוק את המעבר לגידול ללא פעולות השחתה. אנו מודים לשר על האוזן הקשבת ומקווים ששורה גדולה של חוקים ונושאים רבים יובאו לידי פתרון.