01/01/2023

תגיות:
,,

בית משפט השלום בתל אביב גזר את דינה של נאשמת, שהורשעה בעקבות תלונה שליווינו, בעבירת התעללות והתאכזרות לבעל חיים. לפי כתב האישום שהוגש, הנאשמת השליכה אבנים גדולות על שני כלבים קטנים מסוג צ'יוואווה, וגרמה לאחד מהם פגיעות קשות בגולגולתו, שבגינן נכנס לתרדמת.

בית המשפט קבע באופן חד משמעי כי מעשי הנאשמת שמתועדים בבירור בסרטון, מהווים פגיעה קשה וחסרת רחמים בכלב, וגרמו לו סבל וייסורים בלתי מוצדקים ושלא לצורך.

על אף חשיבותו של פסק הדין אשר מוקיע התאכזרות לבעלי חיים, על הנאשמת נגזר עונש מקל למדי של מאסר על תנאי ופיצויים בסך 6000 ₪. ענישה זו אינה מבטאת את חומרת מעשי הנאשמת שברגע אחד, ללא היסוס או מחשבה יתרה, בחרה לפגוע באכזריות בכלב פגיעה בלתי הפיכה.

התעללות בבעלי חיים היא רעה חולה בחברה שלנו, ואחת הדרכים להילחם בה היא ענישה משמעותית ומרתיעה לעבריינים. בית המשפט העליון כבר עמד על הצורך בענישה משמעותית בעבירות כלפי בעלי חיים, שלצערנו לא מתבטא באופן אחיד בפסקי הדין בנושא, גם בגלל האכיפה הלא-אחידה ומיעוט המקרים בהם מוגשים כתבי אישום. אנו נמשיך לעקוב אחר הערעור שכבר הגישה הנאשמת, ואפשרות של ערעור של המדינה על חומרת העונש.