30/06/2022

תגיות:
,,

פנינו ביחד עם עוד 14 ארגוני זכויות בעלי חיים, הגנת סביבה וקידום בריאות הציבור ליועצת המשפטית לממשלה, וביקשנו ממנה להבהיר למשרד האוצר ולמשרד החקלאות את מה שאמור להיות ברור – מדיניות של הסרת מכסים קבועה מעגלים במשלוחים החיים ומייבוא בשר בקר, תוך פיצוי תעשיית מגדלי הבקר בארץ במאות מיליוני שקלים – שני מהלכים שימומנו מהקופה הציבורית – היא בלתי סבירה ולא-חוקית, בפרט בממשלת-מעבר שצריכה לפעול באיפוק ולא לקדם מהלכים מרחיקי לכת. את הפנייה העברנו גם לשרים ולראש הממשלה.

ישראל ממוקמת במקום החמישי בעולם בצריכת בשר בקר (ובמקום הראשון בעולם בצריכת בשר עופות). ההסכם שמבקשים לקדם במשרד האוצר והחקלאות, בניגוד מוחלט להמלצות התזונה הלאומיות של משרד הבריאות שמדברות על הצורך בהפחתה של צריכת בשר, ובשר בקר בלבד, ובניגוד לעמדות גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה על הצורך בהפחתת צריכת מזון מן החי בלבד, ובשר בקר בלבד, בשל פליטות המתאן העצומות והנזק ליערות הגשם. כמובן – התייחסנו גם לסבל הרב שנגרם לעגלים ולפרות, גם במשלוחים החיים וגם באופן כללי.
אנחנו מקווים שהיועצת המשפטית תפעל כפי שראוי לפי החוק והפסיקה, ושמשרדי האוצר והחקלאות יתעשתו ויחזרו בהם מהצעד האסוני שהם מתכננים.

את המכתב כתבה המחלקה המשפטית שלנו יחד עם יחד עם הקליניקה לצדק סביבתי והגנת זכויות בעליהקליניקות המשפטיות באוניברסיטת תל אביב ובסיוע הקליניקה לרגולציה סביבתית מערך הקליניקות המשפטיות – אוניברסיטת בר אילן והמחלקה המשפטים של חברינו אנימלס
על המכתב חתומים גם: הפורום הישראלי לתזונה בת-קיימא , Greenpeace Israel – גרינפיס ישראל , איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל שינוי כיוון @חופש לבעלי חיים שומרי הבית The Heschel Center for Sustainability מרכז השל לקיימות מגמה ירוקה הורים למען האקלים – ישראל @המטה לקדום טבעונות בצה"ל מחאת הנוער למען האקלים Strike for Future Israel

לכתבה שעלתה ב YNET