21/06/2022

תגיות:
,,

איסור שימוש במלכודות דבק – אושר בוועדת חינוך לקריאה ראשונה!

היינו היום בדיון בהצעת החוק של חברות הכנסת גילה גמליאל – Gila Gamliel Gaby Lasky גבי לסקי לאיסור השימוש במלכודות דבק, שהוגשה בשיתוף פעולה איתנו, ואחרי מאבק ארוך שנים שלנו וגם של קירות שקופים ם

ההצעה, שכבר אושרה בכנסת בקריאה טרומית – עלתה היום לדיון בוועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח"כ Sharren Haskel שרן השכל שלא נחה לרגע ובהשתתפות נמרצת למען בעלי החיים של חברי הכנסת יסמין סאקס פרידמן – Yasmin Sacks Fridman אלון טל – Alon Tal שאישרה אותה לקראת קריאה ראשונה!

החוק יאסור על שימוש במלכודות דבק אכזריות ללכידת מכרסמים (ובעלי חיים אחרים שעוברים בדרך, כמו לטאות, ציפורים וחתלתולים), ויאסור גם שיווק ויבוא שלהן.

מלכודות דבק הן אחד מהאמצעים האכזריים ביותר ללכידת בעלי חיים "מזיקים" – בעל החיים שנלכד נתקע במקום בלי יכולת לזוז. בייאוש ובטירוף בעלי החיים תולשים את השערות והעור שלהם, מכרסמים את איבריהם, ושוברים עצמות. ברוב המקרים הם ימותו מרעב וצמא בתוך המלכודת שהושארה, או שיושלכו לפח בעודם בחיים למות מרעב וצמא שם. במחקרים המדרגים שיטות לכידה – מלכודות הדבק דורגו בשורת האמצעים הגורמים את הסבל הגדול ביותר.

הצעת החוק הזאת, אם וכאשר תעבור בכנסת, תציב אותנו בשורה עם כמה וכמה מדינות שכבר אסרו את השימוש במלכודות דבק בשטחן – ניו-זילנד, מדינות שונות באוסטרליה, אנגליה, איסלנד ואירלנד; וכמה וכמה תאגידים גדולים שכבר הפסיקו להחזיק ולמכור את המלכודות הללו