14/02/2022

תגיות:
,,

בשורות חשובות מלשכת שר החקלאות עודד פורר – Oded Forer !

אחרי שנים של סחבת, ומאבקים ציבוריים ומשפטיים שלנו ושל חברינו באנימלס , שר החקלאות החליט לשים סוף לבושה של החזקת תרנגולות בתעשיית הביצים בלולי כלובים מיושנים ואכזריים, שלא מאפשרים לתרנגולות התנהגויות טבעיות כמו הטלה במקום מתאים, התעופפות, התנקות באמצעות התפלשות בחול ושינה על מוטות מוגבהים.
אחרי שבמשך שנים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות התעקשו שאין שום בעיה בהחזקת תרנגולות בכלובים (ולאחרונה אפילו מימנו מחקרים כדי לבדוק האם ניתן להחזיק גם עופות בתעשיית הבשר בלולי כלובים!), בניגוד למגמה בעולם לאסור על גידול בכלובים, החליט השר להורות לגורמי המקצוע לקדם תקנות שיאסרו את הפרקטיקות הקשות ביותר בתעשייה הקשה הזאת.
טיוטת התקנות שפורסמה אתמול אמורה לשים סוף להרעבה של התרנגולות לפני המתתן, כדי "להרוויח" מחזור הטלה נוסף, בשיטה שמכונה "הנשרה כפויה". היא גם אמורה לדאוג שרוב התרנגולות יעברו לגידול בלולים ללא כלובים כבר בשנתיים הקרובות, והפסיק את הגידול בלולי כלובים בישראל לגמרי עד 2031.
עכשיו צריך לחכות שהתקנות יועברו לאישור ועדת החינוך של הכנסת, ולוודא שיעברו בצורה שתבטיח את התנאים שמגיעים לתרנגולות הללו. אנחנו נהיה שם בכל צעד להילחם למענן!

וכל הכבוד לשר החקלאות, שלראשונה מזה שנים פועל למען בעלי החיים!