25/01/2022

תגיות:
,,

במשך שנים, מועצת החלב פועלת בשלל דרכים על מנת לקדם צריכת חלב במדינה, ובפרט צריכת חלב של ילדים. לפעמים בכתבות ממומנות באתרי חדשות שונים, לפעמים בחוברות ועזרים שונים שמופצים לילדים במקומות שונים, לרבות בבתי ספר, ולפעמים אפילו בכתיבת מערכי שיעור של ממש.
משום מה, בכל הפרסומים האלו, גם אלו שנועדו לשיעורי מדעים, חסרות כמה עובדות מרכזיות: חסרה התייחסות להמלצות התזונתיות של משרד הבריאות (מצד שני, יש שלל המלצות על רכישת מוצרי חלב), חסרה התייחסות להשפעה הסביבתית של צריכת מזון מן החי, וחלב בפרט, וכמובן שאין שום התייחסות להיריון שנכפה על הפרה, לעגל שמופרד ממנה בכוח ונשלח לשחיטה, לעיוותים הגנטיים של פרות "חולבות" או לדלקות העטינים שלהן.
לפני כמה חודשים פנינו למועצת החלב בנוגע לשתי חוברות כאלו: אחת נועדה לילדים, ואחת נועדה למורות למדעים, להעברת מערכי שיעור בבתי ספר יסודיים לבנות בחינוך החרדי. הפרסום הלא-מאוד-סמוי הזה לילדות הוא לא רק מקומם: הוא גם לא חוקי. הוא מפר את ההוראות בחוק הנוגעות לפרסום לקטינים בכלל, ולפרסום במוסדות חינוך בפרט. מועצת החלב לא הכחישה את הפעולות האלה, אבל טענה שהן מותרות. לכן נאלצנו לפנות למשרד החינוך בדרישה שיורה על הפסקת ההפצה של החוברות וערכות הלימוד.
אתמול קיבלנו עדכון משמח ממשרד החינוך בעקבות הפנייה שלנו: ועדת החסויות והפרסומים של המשרד הורתה למועצת החלב להפסיק את ההפצה המנוגדת לחוק.
אגב, צריך לציין שזאת לא הפעם הראשונה שמועצת החלב מפיצה חומרים כאלו במוסדות חינוך: רק לפני שנה פנינו בנוגע להפצה של אותה חוברת ממש בבית ספר בלוד.
במוסדות החינוך צריך לחנך לתזונה בריאה, סביבתית ומוסרית, וגם לדאגה ולחמלה כלפי בעלי חיים. אנחנו מקווים שאלה ימצאו את המקום במוסדות החינוך במקום ניצול ציני של תמימותם של ילדים.