17/06/2021

תגיות:
,,

 

אחרי כמעט ארבע שנים ניתן גזר דין נגד מנהל דיר הכבשים בקיבוץ גבע ואדם נוסף בעקבות תלונה שהגשנו ביחד עם החברים בעמותת אנימלס. התלונה התבססה על חומרים מצולמים שנחשפו בתחקיר של אנימלס בדיר, של התעללות בכבשים במהלך הטיפול, שחיטה שחורה באמצע הכביש, ואלימות כלפי הכבשים.

גזר הדין שהוטל קל, קל מדי – בית המשפט הטיל קנס של 40,000 ₪ על מנהל הדיר, ו-30,000 על הסוחר שקנה את הכבשה שנשחטה על הכביש.

במקור, כתב האישום הוגש גם נגד הקיבוץ עצמו, התאגיד שאחראי על הדיר, בשל הפרת החובות שלו בחוק להגנה על הכבשים מפני צער בעלי חיים, אבל באופן לא ברור, ולמרות הראיות הברורות לשיטת עבודה קבועה, כתב האישום נגד הקיבוץ נמחק.

המסר הוא ברור ועצוב – גם כשיש ראיות ברורות, גם כשמוגשת תלונה על ידי הגורמים הרלוונטיים, וגם כשגורמי התביעה כבר מחליטים להגיש כתב אישום (אמנם מצומצם, ואמנם עם התמקדות בחלקים השוליים בהתנהלות השיטתית הזאת) – התאגידים האחראיים לא נושאים באחריות, ומי שכן – מקבל מכה קלה על כף היד, ויכול לחזור לעיסוקיו – הרי בלי תחקיר נוסף, כנראה שאין לו מה לחשוש ממי שאמורים לאכוף את החוק.

הצטרפו אלינו במאמץ ליצור מערכת שתגן על בעלי החיים, שתאכוף את החוקים הקיימים ותקדם את אלו שטרם חוקקו, הצטרפו לקריאה להקמת רשות לאומית לבעלי חיים

לכתבה בערוץ כאן