09/06/2021

תגיות:
,,

ניצחנו בבית המשפט, והכלבה לונה תזכה לחיים חדשים!
הסיפור של לונה הוא סיפור סבוך וקשה. במשך זמן ממושך הרשויות ידעו שהבעלים שלה מטפל בה באופן גרוע ביותר: ולא מספק לה את הטיפולים הרפואים שהיא זקוקה להם, קושר אותה במשך שעות בשרשרת קצרה, וגורם לה נזקים רפואיים ונפשיים קשים.
בגלל היחס הזה, לונה הייתה צריכה לעבור ניתוחים מורכבים לכריתת תעלת האוזן, והיא צריכה להימצא בטיפול שיקומי קבוע.
אבל למרות הפניות הרבות של אזרחים מודאגים ושלנו לרשויות האכיפה, במשך חודשים ארוכים לא נעשו צעדים אכיפתיים על מנת לעזור ללונה. לונה הגיעה אלינו לטיפול חירום כשאי על סף מוות, לאחר שגורמי משרד החקלאות שזומנו למקום לא ראו לנכון אפילו להחרים אותה.

בסופו של דבר, לפני שנה לונה נתפסה על ידי שוטרים שגילו יוזמה, אבל הסיפור לא נגמר שם: הבעלים שלה פנה לבית המשפט על מנת שיורה להחזיר לו אותה, ולמרות שבית המשפט השתכנע, אחרי שאנחנו הצטרפנו כצד להליך, שהוא לא מסוגל לטפל בה כראוי, ניתנו רק החלטות זמניות בנושא, ולונה נותרה רשומה על שמו.
לכן פנינו בהליך אזרחי נפרד מכוח חוק צער בעלי חיים לבית משפט השלום בתל אביב. ביקשנו שיינתן צו שיאסור על הבעלים להחזיק בעלי חיים, מכיוון שהוא הוכיח שוב ושוב שאין לו את היכולת לטפל בהם. בהליך כזה לא צריך להראות שהבעלים ביצע עבירה פלילית, או אפילו שהיו לו כוונות רעות – רק להראות מה הן הפעולות הנדרשות על מנת למנוע סבל בלתי מוצדק מבעלי חיים. במקרה הזה – הפעולה הנדרשת מהבעלים היא שלא יחזיק בעלי חיים, כי התוצאה תמיד תהיה סבל, כמו שראינו שוב ושוב. הייחוד בהליך הזה הוא שהוא נועד להגן על בעלי חיים, ולא להעניש את הבעלים המזניח או המתעלל.

מכיוון שהבעלים בחר לא להגיש כתב הגנה בתיק, פנינו לבית המשפט בבקשה שייתן פסק דין בהיעדר הגנה. לבסוף, שנה אחרי שלונה עברה לחסותנו, כשבשנה האחרונה מצבה השתפר באופן כמעט פלאי, ניתן השבוע פסק דין שאוסר על הבעלים שלה (ועכשיו הבעלים לשעבר) להחזיק בעלי חיים. תיקון החוק שמאפשר לבקש צווים כאלו מבית המשפט נחקק רק בשנת 2015, וזאת הפעם הראשונה אי-פעם שבית משפט נותן צו כזה במסגרת הליך לפי חוק צער בעלי חיים!
עכשיו לונה תזכה לחיות את חייה אצל אנשים שיוכלו לטפל בה, ולהמשיך ולדאוג שהיא תחיה חיים מאושרים, בריאים ומלאים!