07/06/2021

תגיות:
,,

היום בבוקר הגענו לבית המחסה שלנו בכפר רות ומצאנו שם את רוקסנה, שרק לא מזמן אומצה מאיתנו, קשורה אל הגדר. מסתבר שהיה הייתה קשורה שם כל הלילה – מי שאימצה אותה הגיעה בסביבות השעה עשר והשאירה אותה שם.

סעיף 2א לחוק צער בעלי חיים אוסר על נטישה של בעל חיים. האם לנטוש כלבה בבית מחסה היא עבירה פלילית? זאת שאלה קצת מורכבת יותר – עדיף שאנשים ינטשו את הכלבים שלהם שם מאשר ינסו להעלים אותם כדי לא לעמוד לדין.
אבל בכל מקרה – מעבר לסבל הנפשי של כלבה שננטשה, בלי שהיא מבינה למה, על ידי מי שאמורה לדאוג לה, אנחנו יודעים שלפעמים אנשים מתחרטים על האימוץ שעשו. אנחנו לא אוהבים את זה, ואנחנו מוודאים כמיטב יכולתנו שבעלי החיים שלנו נמסרים לאנשים שלא צפויים להתחרט.
אבל אם כבר מישהו מתחרט – אנחנו למודי ניסיון, ובהסכם האימוץ שלנו אנחנו מסבירים בדיוק איך לעשות את זה. ההסכם מסביר איך לתאם החזרה של בעל החיים אלינו, ומבהיר שאסור להעביר את בעל החיים לאף אחד אחר בלי אישור שלנו.
למה? כי כלבים שנמסרים בלי בדיקה שלנו לצד שלישי מוצאים את עצמם הרבה פעמים קשורים, ננטשים ואפילו מומתים. וכי גם אם בעל החיים יחזור לכלוב, לפחות נוכל לסדר לו את המקום המתאים, ואת הקליטה הרכה והטובה ביותר בחזרה אלינו, עד שיאומץ.
מי שבוחר להפר את ההסכם הזה – לקשור כלבה בחבל קצר לגדר באישון לילה – לא רק מפר את ההסכם איתנו, אלא גם עובר על חוק צער בעלי חיים. זאת אולי לא נטישה, אבל זאת בהחלט התעללות.

בינתיים רוקסנה חזרה אלינו, והיא מחכה למישהו שייקח אותה וייתן לה אהבה בלי תנאי לתמיד. היא מחכה בבית המחסה בכפר רות. לפרטים נוספים: 3703* שלוחה 3