03/06/2021

תגיות:
,,

הבוקר היינו בבג"ץ בדיון בעתירה שהגשנו יחד עם החבריםבאנימלס. בעתירה ביקשנו מבג"ץ להורות למשרד החקלאות להוציא לפועל תוכנית של שר החקלאות בעצמו להתקין מצלמות אבטחה בכל בתי המטבחיים והמשחטות, שישדרו למרכז בקרה ארצי. לצערנו, בג"ץ לא קיבל את העמדה שלנו. המצב הוא כזה: בעקבות התחקירים של אנימלס, שחושפים שוב ושוב התעללות בבעלי חיים ומעוררים סערה ציבורית, כבר ב-2015(!) התחייב שר החקלאות דאז להתקין מצלמות מעקב בכל בתי המטבחיים והמשחטות בישראל אבל כעבור קרוב ל-6 שנים, התכנית לא יצאה לפועל. למה? כנראה שלפקידים במשרד החקלאות לא כל כך מתחשק ליישם את התכנית הזאת. הם תכננו לעשות "פיילוט וולנטרי" אבל  – הפתעה הפתעה – המשחטות לא מתנדבות כדי שיפקחו עליהן, וזה לא הצליח. מיליוני שקלים הושקעו בתכנית, אבל תוצאות בשטח – אין. הם אומרים שאולי, מתישהו, זה יקרה. בג"ץ אמר שהוא מצפה משר החקלאות הבא לטפל בנושא. עד אז, הפס הנע של המשחטה ימשיך לנוע בלי עין משגיחה.

העתירה הוגשה על רקע תחקיר ששודר בחדשות ערוץ 2, שחשף התעללות בבית המטבחיים חיפה: עובדים שמכים את בעלי החיים במוטות, מחשמלים אותם בשוקר חשמלי, בועטים בהם בכוח ומושכים אותם בזנב; עגלים נעמדים על הרגליים אחרי השחיטה ומנסים לברוח בזמן שהם מדממים, ועובדים אוזקים אותם ברגליים ותולים אותם כשהם עדיין בהכרה, מתפתלים בכאב.

אנחנו נמשיך לפעול מול מקבלי ההחלטות ליישום של התוכנית, שתוכל להגביר פיקוח ואכיפה ולהפחית את הסבל. לצד זאת, לכל אחד ואחת מאיתנו, שרואה את התמונות האלה ורוצה לעצור את הסבל – יש את האפשרות והכוח להוציא את בעלי החיים מהצלחת.