01/06/2021

תגיות:
,,

בעלי חיים אינם סחורה!

הגשנו ביום חמישי האחרון תביעה לפי חוק צער בעלי חיים נגד חנות חיות ברמת גן, שמחזיקה את בעלי החיים שהיא מוכרת בתנאים קשים, בניגוד לחוק. בין השאר הארנבונים במקום מוחזקים בכלובים קטנים ובצפיפות, והדגים מוחזקים במים מזוהמים. בנוסף, לבעלי החיים חסרים מי שתיה, וכלי המים הקיימים מטונפים.

זו לא הפעם הראשונה שאנו מגישים תביעה בעקבות הפרות החוק וההזנחה בחנות. בשנת 2014 הגענו להסכם פשרה, לפיו בעל החנות יחזיק את בעלי החיים כחוק, ויאפשר לנו להיכנס ולוודא שכך אכן נעשה. מאז בית המשפט שב והורה לבעל החנות לעמוד בתנאי ההסכם ובחוק, אבל בביקורים נוספים מצאנו ממצאים חמורים נוספים, ובביקור האחרון נמנע מאיתנו להיכנס לחנות, למרות ההסכם שלנו ופסק הדין בנוגע אליו.

ככה זה כשמתייחסים לבעלי החיים כמוצר, ולא כיצורים רגישים וחשים: החוק מופר ללא הפסקה, וגם הוראות חוזרות של בית המשפט לא עוזרות. מכיוון שברור שאין שום סיכוי שבעלי החיים שבחנות יוחזקו בהתאם לחוק, פנינו שוב לבית המשפט, וביקשנו שיורה לחנות שלא להחזיק ולא למכור יותר בעלי חיים, בכלל.

הגיע הזמן שהתופעה הבזויה של מכירת בעלי חיים תפסק. בינתיים, כל שנותר הוא להיאבק למען תנאים מינימליים למחיה לבעלי החיים.

בעלי חיים הם נשמות, ולא צעצועים. בעלי חיים מאמצים, לא קונים!

חנות החיות הזאת היא ממש לא היחידה, ואנחנו זקוקים לכם כדי להילחם למען כל בעלי החיים שמוחזקים בחנויות הללו. נתקלתם במקרה של החזקה של בעלי חיים בתנאים לא נאותים, בחנות או בכל מקום אחר? אתם מוזמנים לפנות אל המחלקה המשפטית שלנו, דרך האתר או במייל [email protected].

 

לעוד פרטים על דרישות החוק בהחזקה בחנויות חיות, פינות חי ועוד לחצו כאן