17/02/2016

תגיות:
,,,

 הצגנו בפני חברי הוועדה את המצב הקשה בו שרויים בעלי החיים בהסגר אשקלון: התאים מטונפים, כלי השתיה הריקים ממים, כלבים במצוקה אשר לא ניתן להם טיפול רפואי, אוכל בו שורצים ג'וקים ותולעים, העובדים המנקים את התאים בזרנוקי כיבוי אש (!) מבלי להוציא את הכלבים והחפצים מהתאים, מניעת כניסה של מתנדבים לכלביה למטרת הוצאה לימי אימוץ, אי ביצוע עיקור וסירוס וסירוב ליוזמת תנו לחיות לחיות לבצע זאת ללא עלות כספית, חוסר מקצועיות של הצוות במקום, עובדים מוציאים כלבים גוססים וגוררים אותם בעזרת מוט לכידה, חוסר הפרדה בין זכרים לנקבות בתקופת הייחום והאחרונות נכנסות להריון ונולדים גורים נוספים היישר אל תוך מעגל הסבל, והדברים עוד רבים…

נציגי עיריית אשקלון לא התייצבו לדיון על מנת להתייחס לדברים. "הוועדה רואה זו כלא פחות מיריקה בפרצוף של הכנסת" אמר חה"כ שמולי.

דרשנו לפטר מיידית את הכלבן והווטרינר הרשותי ולאייש את המקום בצוות עם זיקה לבעלי חיים.

"אנחנו פעילים כבר שנים בכלביית אשקלון, כתבנו כבר אינספור מכתבים וכמעט כלום לא משתנה. לכלביית אשקלון מרפאה שנבנתה בעזרת משרד החקלאות, דבר שאין לכל ההסגרים העירוניים, זו פריבילגיה. כיום המרפאה עומדת עם אבק, אם אנחנו לא מגיעים לעקר ולסרס אף אחד לא משתמש בה." אמרה מנכלי"ת תנו לחיות לחיות, יעל ארקין.

משרד החקלאות עדכן כי נעשו ביקורות ונמצאו ליקויים, וכי מנהל השירותים הווטרינריים ביצע בירור עם הווטרינר הרשותי וגובשה תכנית של 3 חודשים.

חה"כ הכנסת שמולי לא קיבל את הדברים ואמר: "אם לנוכח תחקיר כזה חמור משרד החקלאות מוציא כרטיס צהוב על מה הוא מוציא כרטיס אדום? הוא צריך לתלות את הכלבים על עמודי תאורה בעיר? הכלבים שם קופאים למוות ואין להם מים ורבים הכשלים. מה צריך לקרות כדי שהאגף שאחראי על בעלי חיים במשרד החקלאות יעשה משהו למען בעלי חיים?!"

גם יו"ר איגוד הרופאים הווטרינריים, משה רפאלוביץ' אמר: "אני חש בושה וזעם. המצב שם באמת מחריד. אני לא יכול לומר שמישהו מפריז בדברים. ברור לנו שהמצב חייב להשתנות ושהוא לא יכול להישאר כך. הבעיות שם אינן מבניות בלבד, הבעיה הגדולה היא בעיה תפעולית וניהולית."

עוד הודיע לוועדה כי: "הווטרינר הרשותי, ד"ר גדי שרביט, התבקש לשתף פעולה עם תנו לחיות לחיות ויתלווה אליו רופא וטרינר ותיק אשר ימצא במקום פעם בשבוע, ויישלחו דיווחים לאיגוד הרופאים הווטרינריים ולמשרד החקלאות. היחס לווטרינר הרשותי אינו סלחני, איננו מגבים את המצב הנוכחי ואם ימשך – נדרוש את פיטוריו".

לגבי התנהלות הכלבן הציע רפאלוביץ': "לתפקיד זה צריך הכשרה מחייבת, אנחנו מעוניינים בקורס כלבנים שיכלול סטאז' גם בכלביות וגם בעמותות, שילמדו חמלה מהי. לפני 3 שבועות משרד הפנים אישר תקצוב של קורס כזה. אנחנו רוצים לתת הכשרה מעשית ושנוכל לפסול מועמדים לא ראויים."

גם חברות הכנסת גרמן וזנדברג דרשו לדעת על האכיפה במקום, וחה"כ גרמן דרשה כי לפחות 4 פעמים בשנה יינתן דו"ח בנושא לוועדה מהפרקליטות, מהמשטרה וממשרד החקלאות.

חה"כ שמולי סיכם את הדיון באומרו: " לא נקבל תופעות מהסוג הזה. בין לגבי ההולכים על 2 ובין לגבי ההולכים על 4. זו נקודת שפל של כל חברה, והחברה הישראלית לא יכולה להימצא בה. לא נקבל זאת שבמקום שאמור לספק הגנה – כלביית אשקלון היא למעשה גיהנום לבעלי החיים."

לסיכום, תנו לחיות לחיות תמשיך להשקיע משאבים ולהילחם עד שכלביה זו תהפוך למקום תקין וראוי להחזקת הכלבים והחתולים של אשקלון.