15/12/2015

תגיות:
,,,,,,

  ביניהם תיקונים חשובים, כגון: החמרת הענישה על התעללות בבעלי-חיים בנסיבות מחמירות, הוראה שתאפשר לחייב עיקור וסירוס כלבים בהסגרים עירוניים ושורת תיקונים אשר עשויים לסייע באכיפת החוק. בין היתר, סעיפים המטילים על המחזיקים בבעלי-חיים חובה לדאוג לצורכי מחייתם, סעיפים המייעלים את ההליכים לתפיסת בעלי-חיים שעברו התעללות, הוראות המאפשרות לבית-המשפט להגביל החזקת בעלי-חיים בידי מי שהורשע בהתעללות, חיוב הרשויות לשקול שיקולי צער בעלי-חיים בקבלת החלטות בנושאים שונים, ועוד.

החוק החדש, שילוב של הצעת חוק ממשלתית שיזם משרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל ושל הצעת חוק פרטית של איציק שמולי | Itzik Shmuli ו-80 חברי כנסת נוספים, הוא בשורה גדולה לבעלי-החיים, ואנו מקווים שיביא גם לשינוי מהותי בשטח.

עם זאת, אנו מצטערים שלא נכללו בו שתי הוראות חשובות נוספות שעבדנו קשה, וללא הצלחה, כדי שיתקבלו.

ראשית, החוק מעלה את העונש משלוש שנים לארבע שנים רק על התעללות בבעלי-חיים שנעשתה בנסיבות מחמירות שקבועות בו. אנחנו ציפינו להחמרה משמעותית יותר בענישה, שתחדד את זה שהתעללות בבעלי-חיים היא פשע חמור יותר מעבירות רכוש.

שנית, אנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר למנוע התעללות בבעלי-חיים בחברות מסחריות (מחנויות ועד משחטות) היא להטיל חובת פיקוח על המנהלים. הם אלו שיכולים לדאוג ליישום החוק, ולא ה-ש"ג שמועמד לדין במצב כיום. החוק כפי שהתקבל מטיל אחריות על המנהלים לקיום שורה של הוראות – אבל מדלג על שתי ההוראות החשובות ביותר בחוק: איסור ההתעללות וחובתו של מחזיק בבעל-חיים לספק את צרכיו.

ראינו היום במליאת הכנסת את ח"כ איציק שמולי מנמק בנאום מרגש את ההסתייגות שלו שביקשה להעלות את העונש המרבי על התעללות בבעלי-חיים (ולא רק בנסיבות מחמירות).

ראינו היום במליאת הכנסת את ח"כ דב חנין Dov Kheninמנמק ברהיטות את ההסתייגות שלו ושל חברי סיעתו, שביקשה להטיל אחריות על נושאי משרה בתאגידים.

לצערנו, הכנסת דחתה את ההסתייגויות בקולות הקואליציה.

עכשיו יש לנו חוק צער בעלי-חיים משופץ ומשודרג, ובידינו, בידיכם ובידי הרשויות ליישמו. וזה יהיה המבחן האמיתי, מבחן שאליו אנחנו נערכים כעת.