02/05/2021

תגיות:
,,

ממשיכים להשמיע את קול של בעלי החיים, גם בבית המשפט!

למרות מאמצים כבירים של מגדלי חזירים שתבענו לבטל את פסק הדין שמורה להם לעמוד בהוראות תקנות צער בעלי חיים, בית המשפט המחוזי דחה את הערעור שלהם, והבהיר שיש לנו זכות בלתי תלויה לייצג את בעלי החיים בבית המשפט.

זה סיפור קצת ארוך על תביעה שהגשנו עוד ב-2016, נגד בעלים של שתי חזיריות בצפון. אחרי מאבק משפטי ממושך, קיבלנו לפני שנה וחצי פסק דין שמורה לבעלים לתקן את כל ההפרות של תקנות צער בעלי חיים להחזקת חזירים שזוהו במקום, כמו היעדר אמצעי צינון לחזירים, מפגעים בטיחותיים שגורמים לפציעות והיעדר העשרה סביבתית, שגורם לחזירים לשיממון ושעמום שמעבירים אותם על דעתם. פסק הדין גם נותן לנו את הזכות לבקר במקום פעם בשנה, לבדוק את קיום ההוראות שלו.

לפני חצי שנה הבעלים גם נדרשו לשלם קנס של 20,000 על ביזיון בית המשפט, משום שנמצא שהפרו את הוראות פסק הדין.

כנראה שזה היה צעד אחד יותר בשביל המגדלים – גם להפר את החוק וגם לשלם על כך – והם הגישו בקשה לבטל את פסק הדין, או לפחות את הסדר הביקורים שמאפשר לנו לבדוק האם הם עומדים בו. בית משפט השלום לא השתכנע מהטענה שלהם שדי ב"פיקוח" של משרד החקלאות, ודחה את הבקשה שלהם. בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי דחה את הערעור שלהם על ההחלטה הזו, והורה להם לשלם לנו הוצאות משפט.

החדשות המשמחות הן משני חלקים מרכזיים של ההחלטה הזאת: קודם כל, אנחנו נוכל לבקר במשקים האלה בקרוב, ולראות האם הם מקיימים את הוראות פסק הדין. אם לא – נוכל לדרוש מבית המשפט שיאכוף אותן. ודבר שני, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה הבהיר בהחלטה שלו שיש לנו את הזכות לייצג את בעלי החיים ולשמור עליהם מפני עבירות צער בעלי חיים, בלי קשר לפעולות או להיעדר הפעולות של משרד החקלאות בנושא.

זה לא ההליך היחיד שלנו נגד מגדלי חזירים שמפרים את החוק – נכון להיום אנחנו מנהלים הליכים נגד שבעה מתקנים שונים לגידול חזירים – מהצפון ועד לדרום. הגשנו תלונות גם על עבירות צער בעלי חיים קשות בשני בתי המטבחיים ("בתי נחירה") של חזירים בארץ – במעיליא ובקיבוץ להב. אנחנו ממשיכים להיאבק למען כל בעלי החיים במשקים ומחוצה להם. בית המשפט נתן לנו חיזוק נוסף להמשיך ולהילחם עבורם, למרות התנגדות המתעללים!