10/11/2015

תגיות:
,,,,,,,,,

 
עמותות "תנו לחיות לחיות" ו"אנונימוס" מגישות היום (10.11.2015)  עתירה לבג"ץ נגד מנהל השירותים הווטרינריים, המבקשת לאסור על מתן רישיונות ליבוא בעלי-חיים לשחיטה, שכן ההובלה הממושכת כרוכה בהתעללות המהווה עבירה על חוק צער בעלי-חיים. פעילי הקמפיין "ישראל נגד משלוחים חיים" קיימו היום מיצג מחאה מול בית המשפט (תמונה מצורפת).

"עגלים וטלאים מאוסטרליה מבלים שבועות תמימים במסע ממקומות גידולם לכאן – אך ורק כדי להישחט כאן בסוף דרך ייסורים זו", נכתב בעתירה. "תחילה מעמיסים אותם על משאיות ומובילים אותם בנסיעות ארוכות ומתישות אל נמלי הים באוסטרליה. לאחר מכן מובילים אותם במשך שבועיים-שלושה על-גבי אניות דחוסות אל נמל אילת. באניות הם סובלים מזוהמה, צפיפות, פחד, וסבל חריף מטראומות שנגרמו במהלך ההעמסות והנסיעות".

בשנת 2014 יובאו לישראל 228,711 עגלים וכבשים מאוסטרליה ומאירופה. לטענת העמותות, ההתעללות בבעלי החיים ממשיכה גם עם הגעתם לנמלי ישראל, ולמשרד החקלאות הועברו שורה של תלונות על הכאת בעלי-חיים בפריקה מהאוניה, ועל הובלה בתנאים שאינם עומדים בדרישות חוק צער בעלי-חיים, אולם המשרד נמנע מאכיפת החוק ולא הגיש כתבי אישום באף אחד מהמקרים.

מעמותות "אנונימוס" ו"תנו לחיות לחיות" נמסר:

העתירה שהוגשה היום חושפת צד אכזרי במיוחד, בסיפור החיים שעומד מאחורי חלק מהסטייקים ומוצרי הבשר האחרים שבשווקים ובמסעדות. אחרי שחשפנו את ההתעללות השיטתית בבתי-מטבחיים ובמשקים, אנו מבקשים להפנות את תשומת הלב לזוועות המתרחשות במשלוחים המייבאים עגלים וטלאים חיים לצורך שחיטה בישראל. כחברה אסור לנו להשלים עם הובלת בעלי-חים על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם, רק כדי לשחוט אותם בסוף הדרך רק כי כך בחר היבואן– וזאת למרות שממילא מיובא לארץ בשר קפוא וכן בשר טרי (מצונן) שנשחט סמוך למקום מוצאו, במחיר זול יותר. כיחידים עלינו לזכור שמאחורי כל נתח בשר עומדים ייסורים של יצור עדין ורגיש שהוא קורבן של תעשיית מזון, שמונעת משיקולים כלכליים בעיקר".

לפי נתוני מועצת החלב, בשנת 2013 62% מצריכת בשר הבקר בישראל הייתה של בשר בקר קפוא, 19% מעגלים ילידי ישראל (מתעשיית הבשר או החלב), ו-19% מעגלים מיובאים. במאי 2014 אישרה הממשלה הקודמת לבטל את המס על יבוא עגלים, להקצות מכסה פטורה ממכס ליבוא בשר טרי, ואף להעביר עשרות מיליוני שקלים לתעשיית הבשר, מתוכם 4.5 מיליון ₪ ל"שיווק ומיתוג מכירת הבשר הטרי".
ח"כ תמר זנדברג הגישה לאחרונה הצעת חוק המבקשת לאסור על "המשלוחים החיים".