04/10/2015

תגיות:
,,,,,,

 

כמדי שבת, פוסט השבת שלנו מוקדש למישהו שעושה משהו למען בעלי החיים.
השבת, בהערכה גדולה, אנחנו מקדישים את פוסט השבת שלנו לצוות הכבאים מתחנה אזורית גליל מרכז ולרב כבאי מרוואן סייף היקר.
מזה מספר שנים שסבתא רות מובילה את פרוייקט "מאלימות לחמלה" בכלבייה שלנו שבאיגוז ערים בסחנין. אלפי בני נוער, ערבים ויהודים, מגיעים אליה ללמוד ולהבין חמלה מהי, להכיר את הכלבים שהסבתא מצילה בכל אזור הגליל, לעזור לה לשקם אותם, לטפל בהם למצוא להם בתים. חינוך לחמלה. רק בדרך הזו נוכל לעשות שינויי אמיתי בחברה.
אבל השבוע, האלימות השתוללה בלב הכלבייה. במרכז שחרט על דיגלו להוקיע את האלימות מהחברה שלנו, אלמונים הציתו את הכלבייה.
היידי ומקס שלנו איבדו את חייהם בשריפה הנוראית.
שלושה צוותי כיבוי, של תחנה אזורית גליל מרכז, בפיקודו של מפקד המשמרת להב מועדי הוזנקו למקום האירוע.
לוחמי האש שהגיעו למקום נלחמו בה בגבורה. הם סיכנו את חייהם למענם. הם ראו בהם שווים. הם נלחמו להציל את חייהם, בדיוק כפי שהם נוהגים בהצלת חייהם של בני אדם.
במקביל לניסיונות להשתלט על האש, רב כבאי מרוואן סייף, פתח את כל אחד מהכלובים כדי לאפשר לכלבים שלנו לברוח כמה שיותר רחוק מהשריפה. והם ברחו. סבתא רות מספרת. שכשהגיעה למקום, כמו ילדים קטנים ומבוהלים, הם הציצו עליה מבעד למסך העשן, שואלים בעיניים מפוחדות: "אמא מה קרה?".
סבתא חיבקה והרגיעה. גם מרוואן חיבק והרגיע וממשיך לחבק אותנו גם היום. מרוואן כל כך דאג לכל אחד מהם ונמצא איתנו בקשר יום יומי לשמוע לשלומם של הכלבים, לחזק את הסבתא המקסימה שלנו ולמצוא, ביחד עם המשטרה, את מי שעשה את המעשה הנורא.
בתקשורת כתבו שחייהם של 12 כלבים ניצלו בזכות הכבאים. אני רוצה לספר לכם שחייהם של מריו, בלקי, לילה, ג'וי, לוק, סימבה, נעמה, פיטש, מיה, פופאי, שלי, והאני ניצלו. 12 נשמות מדהימות. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. כל אחד מהם, זכה בחיים, בזכות היוזמה של מרוואן לפתוח את כל הכלובים.
אנחנו שולחים מכאן תודה ענקית לצוות הכבאים המדהימים מתחנה אזורית גליל מרכז שהצילו את חייהם של הכלבים שלנו. בתוך האסון הנורא שפקד אותנו, הכנסתם בליבנו השבור תקווה, שבהגנה על בעלי החיים במדינה שלנו-אנחנו לא לבד. חיזקתם אותנו וחיבקתם אותנו ובעיקר אותם, את הכלבים שלנו, והראתם להם שמול פני הרשע עומד כוח גדול של לוחמים שיעשו הכל למענם.
חלק מהכלבים שניצלו מהשריפה יצאו לאומנות מבורכות (ועדיין מחכים למאמצים) וחלקכם עדיין מחכים לכם שתבואו מחר לבית המחסה שלנו בכניסה לכפר רות.
שתהיה לכולכם שבת שלום!

ראיון עם רב כבאי מרוואן סייף חמש עם רפי רשף
https://www.youtube.com/watch?v=XMrsH8MbAZg

סבתא רות מודה לכבאים
https://www.facebook.com/fire.zafon/videos/vb.310504649088668/590057327800064/?type=2&theater