08/09/2015

תגיות:
,,

                                                                           

מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר קיימו בסוף השבוע פעילות אכיפה שגרתית ב"שוק הציפורים" בכפר קאסם, בשיתוף עמותת תנו לחיות לחיות, לבדיקת תנאי החזקת בעלי החיים הנמכרים בשוק ובסביבתו, רווחתם ובריאותם.

 

במהלך הביקורת נמצאו מפקחי המשרד כ- 70 בעלי כנף וארנבים אשר הוחזקו בצפיפות נוראית, כשהם דחוסים בכלובים ואינם מסוגלים לזוז, ללא מזון או מים ובמקרים אחרים ללא יכולת אפילו להגיע למים. לאור תנאי ההחזקה הוחלט לתפוס את בעלי החיים ולהעבירם למתקן מוגן לטיפול בכדי לספק להם את התנאים הנדרשים להחזקתם במיוחד במזג האוויר החם, השורר בימים אלה.

 

לדברי סגנית הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נירית ציפורי-ברקי, תנאי החזקת בעלי החיים שנתפסו הינם בגדר עבירה, לכאורה, על תקנות צער בעלי חיים, וכיוצא בזה גם על חוק צער בעלי חיים.

 

 

"שוק הציפורים" בכפר קאסם הינו שוק לממכר בעלי חיים המתקיים מדי שבת מזה מס' שנים. מאז כניסת תקנות החזקת בעלי חיים שלא לצרכים חקלאיים מכוח חוק צער בעלי חיים, המסדירות את אופן ההחזקה של בעלי חיים בחנויות לממכר בעלי חיים, פינות ליטוף ועוד, פועל משרד החקלאות לאכיפה והסברה בשוק זה כמו גם בנקודות ממכר אחרות.

 

ממנכ"ל תנו לחיות לחיות יעל ארקין  נמסר: ההתעללות שנתקלנו בה בשוק (שכבר מזמן רק שוק ציפורים) הייתה כה בוטה, עד שאי אפשר היה לא להבחין בה. בעמותה מתקבלות תלונות חוזרות ונשנות על התעללות בבע"ח ופעילות האכיפה וההחרמה היא צעד חשוב במאבק בסחר ובהחזקה לא חוקית של בעלי חיים. הציבור צריך להבין כי אי אפשר לנהוג בבעלי חיים כסחורה, יש להם נשמה ורגשות ויש לספק להם לפחות את התנאים  הבסיסיים הקבועים בחוק. אנו קוראים לא לשתף פעולה עם התעללות זו ולהימנע מקניית בעלי חיים. בבתי המחסה בארץ ממתינים אלפי בעלי חיים  לאימוץ.

 

 

משרד החקלאות ופיתוח הכפר קורא לציבור לדווח במידה וידוע על מקרים של התעללות בבעלי חיים ועבירות על חוק צער בעלי חיים, יש לפנות באמצעות: דוא"ל ל- [email protected]  או לפקס: 03-9681661. את הפניות מומלץ להעביר בתוספת תיעוד.

 
קרדייט תמונה: משרד החקלאות