21/03/2021

תגיות:
,,

עיריית חיפה- אל תתעללי בחזירים!
דבר והיפוכו – גרסת עיריית חיפה.

רק ביום שלישי השתתפנו בישיבת עיריית חיפה בנושא המפגש בין העיר לחזירי הבר.

בישיבה הוצג דו"ח מבקר העירייה, שהראה כי ההיתר שניתן בתקופת ראש העיר הקודם, לירי בחזירים בלב העיר, מעלה בעיות חוקיות משמעותיות. העירייה הציגה בישיבה חלק מן האמצעים המצוינים שנקטה בתקופה האחרונה, ביניהם: העסקת אקולוגית עירונית ומימון מחקר בנושא חזירי הבר, הקמת גדרות בשטחים הציבוריים, הפעלת קרן למימון גדרות עבור התושבים וקיבוע והחלפה של פחים. כפי שציין המבקר, אמצעים אלה נוסו באינטנסיביות רק במחצית השניה של 2020, ויש לתת להם זמן לפעול ולהשפיע בשטח.

גם אנחנו היינו בישיבה, והזכרנו שציד או ירי בחזירי בר אינו הפתרון, וכי כל היתר שיינתן, מעלה בעיות חוקיות משמעותיות. לשמחתנו, ניכר שראשת העיר מבינה זאת, וכן מבינה כי הרג רק מגביר את התרבות החזירים: הוא מעלה הורמוני סטרס, ומביא לילודה מוגברת ("בייבי בום"), ואף מוריד את גיל הבגרות המינית, מה שמביא לילודה עודפת. בנוסף, צמצום אוכלוסייה, מביא לפחות תחרות על מזון.

ניכר שהעיירה גם מבינה היטב מה הם האמצעים בני הקיימא לצמצום המגע עם אוכלוסיית חזירי הבר, שמרכזם הקטנת כוח המשיכה של העיר, בין השאר בטיפול בזבל, החלפת צמחיה, בצד חינוך הציבור וגידור הואדיות.

מסר חשוב שעלה מהישיבה הוא כי האכלת חזירים מקטינה את הרתיעה שלהם מהעיר, וגורמת למשיכה רבה יותר שלהם אליה. על כן, קראה העירייה שלא להאכיל חזירי בר, על מנת לצמצם את התקרבותם לעיר.

עם זאת, היום פורסם סרטון בו נראה מר יוסי באשה, צייד ופרויקטור עיריית חיפה לענייני החזירים, לוכד באכזריות ומביא לסף חנק חזיר בר! לשאלתנו, העירייה הכחישה כי הדבר קרה היום, וקראה לזה "פייק ניוז". אך המוקד העירוני ובאשה עצמו אומרים דברים אחרים. אנו קוראים מכאן לעיריית חיפה: הפסיקי להתעלל בחזירים! לכידה אכזרית אינה הפתרון, אלא המשך המאמצים המצוינים שהחלו להתהוות אך לאחרונה, בהם יש לדבוק, תוך הרחבת מאמצי ההסברה וההידברות עם התושבים