08/06/2015

תגיות:
,,,,,,,,

 

השר שיבח את העמותה על עבודתה והביע תמיכה בחשיבות ההגנה על בעלי חיים, ציווי המגיע מתורת ישראל

שר החקלאות, השר אורי אריאל, סייר היום בצהרים בבית המחסה של עמותת 'תנו לחיות לחיות' וקיים פגישה עם צוות העמותה, בה שמע על מכלול סוגיות שנויות במחלוקת בנושא צער בעלי חיים, אשר לדעת העמותה יש לתת להם מענה בהקדם, באמצעות דיאלוג עם משרד החקלאות.

השר הגיע לבית המחסה בכפר רות, כשעה קלה לאחר שאושרה הצעה שלו לתיקון חוק צער בעלי חיים אשר כוללת כמה תיקונים חשובים, אותם מנסה העמותה לקדם כבר תקופה ארוכה באמצעות הצעות חוק פרטיות. בעמותה הביעו סיפוק רב רב מבחירתו של השר לבקר בבית המחסה ולפתוח בהידברות. השר אף חזר והדגיש כי ההגנה על בעלי חיים היא 'ציווי דאורייתא' וכי הגנת בעלי החיים היא נושא מרכזי בתורה, בגמרא ובמשנה.

במהלך סיור שערך השר בבית המחסה, בו ראה את 240 הכלבים שבהם מטפלת העמותה, הוצגו בפניו שיתופי הפעולה הרבים של העמותה עם משרד החקלאות ובהמשך הוצגו בפני השר האתגרים המרכזיים במניעת צער בעלי חיים. ואלו הם:
1) העברת תעשיית הביצים בישראל ללולי מעוף ללא כלובים שמקטינים את המצוקה של התרנגולות ומאפשרים להן מידה מסוימת של התנהגות טבעית.
2) הפסקת המשלוחים האכזריים של עגלים וטלאים חיים מאוסטרליה ומאירופה לישראל – רק על מנת לשחוט אותם כאן בתום מסע הייסורים.
3) הפסקת ההמתה של כלבים בריאים – על ידי חיוב כלביות ובתי מחסה למסור כלבים רק לאחר שעוקרו.
4) שיפור התנאים בכלביות עירוניות, פריסה מחודשת של הכלביות והפסקת ההפקדה של התחום בידי כלביות פרטיות בעלות אינטרסים כלכליים.
5) הפסקת קשירת הקבע של כלבים וחזרה לנוסח הראשון של טיוטת התקנות שניסח משרד החקלאות בנושא, טיוטה המגבילה את הקשירה ל 9-12 שעות ביום.
6) זירוז התיקון לפקודת הכלבת שיאפשר שיקול דעת בהכנסת כלבים להסגר, ותמנע את הרחקתם מבתיהם ללא צורך אמיתי.
7) יהוספת מפקחים עודיים ומוסמכים לאכיפת חוק צער בעלי חיים
8) ייעול הליכי הטלת הקנסות המוטלים על ידי מי שמוסמך להטיל קנסות בגין חוק צער בעלי חיים והרחבת סמכות האכיפה.
9) הקצאת תקציב ייעודי הולם ליישום חוק צער בעלי חיים

בסיום הפגישה הודה השר אריאל לעמותת 'תנו לחיות לחיות' על פעילותה השוטפת וציין כי בעוד העמותה עושה פעילות זו בהתנדבות, על משרדו מוטלת אחריות וחובה לעשות זאת.

מנכ"לית העמותה יעל ארקין אמרה בסוף הפגישה: "אני מודה מאד לשר שבחר להגיע אלינו וללמוד על הסוגיות המרכזיות בנושא הגנה על בעלי חיים, גם אם מדובר בנושאים שנויים במחלוקת. נראה כי הוא הגיע על מנת להוביל לשינוי. אני בטוחה כי עם הרוח החדשה שהשר מוביל, נצליח לפעול בשיתוף פעולה, כך שהשנים הבאות יהיו טובות יותר להרבה בעלי חיים. אמנם יש הרבה מה לשפר, אבל בארבע שנים אפשר לעשות הרבה שינויים חיוביים"

צילום – יואב בן דב