08/06/2015

תגיות:
,,,,,,

 דרשנו לסגור את המשחטה, להשעות את הווטרינרים המועסקים בה ולשלול את הסמכתם, וכן להציב מצלמות פיקוח בכל בתי המטבחיים, שישדרו לאתר אינטרנט ייעודי הנגיש לפקחים ולנציגי ארגונים למען בעלי החיים.

הצילומים שנחשפו אתמול בחדשות ערוץ 2 
https://www.facebook.com/LetLive.Israel/videos/1183030381723105/?hc_location=ufi
מגלים התעללות שגרתית והפרות חוק שיטתיות לכאורה בבית המטבחיים "דבאח" בדיר אל-אסד, שבו נשחטים יותר מ-120 אלף בעלי-חיים בשנה. התחקיר חושף כי בעלי החיים נותרים חיים ונושמים אחרי שיסוף גרונם, ולעתים הם אף נעמדים על רגליהם ומנסים ללכת. בנוסף, נחשף שימוש שיטתי במכות, בעיטות ושוקרים חשמליים – כשבעלי החיים חוששים לזוז או לא מסוגלים לנוע במסלול השחיטה הצר, מחשמלים אותם בשוקרים פעם אחר פעם בכל חלקי גופם, לרבות בראשם, או מנחיתים על גבם בחוזקה שער ברזל אנכי.

עו"ד יוסי וולפסון מ"תנו לחיות לחיות" כותב במכתב לשירותים הווטרינריים כי "כל המעשים האלו מהווים עבירות חמורות על סעיף 2(א) לחוק צער בעלי-חיים, כמו גם על תקנות מחלות בעלי חיים (שחיטת בהמות), תשכ"ד-1964 וחלקם גם עבירות על תקנות צער בעלי-חיים (הגנה על בעלי-חיים) (הובלת בהמות), התשס"ו-2006. כמו כן מפרים כל המעשים המתועדים את נוהל השירותים הווטרינרים ביחס לבתי מטבחיים".

בתלונה דרשנו ממשרד החקלאות לפעול בדחיפות "נוכח חומרת המקרה והאופי הקולוסאלי של המחדל, ונוכח העובדה שבשבוע הקרוב צפויים להישחט בישראל קרוב לעשרת אלפים בעלי-חיים בבתי-מטבחיים, שמתברר שאינם נתונים לשום פיקוח אפקטיבי ופועלים בהפקרות גמורה".

בתחקיר מעורב הארגון האוסטרלי Animals Australia שפנה לרשויות האוסטרליות בבקשה לחקור את הפרשה. חלק מהעגלים והכבשים שנשחטים ב"דבאח" מגיעים מאוסטרליה במסעות ימיים מפרכים, ובתי המטבחיים בישראל כפופים לכללים מינימליים הקבועים בחוק האוסטרלי.

עזרו לנו להיאבק כדי שהעניין לא יישכח ושגרת העינויים תתחדש כאילו דבר לא קרה – שתפו את התחקיר וחיתמו על העצומה:http://anonymous.org.il/petition_dabbah.html

עוד כמה דברים שאפשר לעשות כדי לעזור לבעלי החיים המעונים במשחטת דבאח >> http://anonymous.org.il/dabbah-what-to-do