22/03/2015

תגיות:
,,,,

כמדי שבת, פוסט השבת שלנו מוקדש למישהו שעושה משהו למען בעלי החיים. השבת, בהערכה גדולה, אנחנו מקדישים את פוסט השבת שלנו לאביהו שרווד ואבי קרן צבי.
לפני 3 חודשים, התקשר למוקד שלנו, נהג קטר רכבת שדיווח כי מול פארק אפק, על מסילת הרכבת, שוכב תן פצוע, ללא יכולת תזוזה. צביקה המחלץ שלנו, מיהר למקום. התן האומלל שכב מתפתל מכאבים, נמצא בסכנת חיים ולא יכול לזוז ולו בקצת. צביקה מיד אסף אותו והעביר אותו למרפאה שלנו ברמת גן.
יום שישי אחה"צ, זמן להיות עם המשפחה, אבל אצלנו במרפאה הצוות הרפואי חייב להגיש עזרה ראשונה לאומלל. הוא עובר סדרת צילומים ובדיקות, הוא מיובש, תשוש ורזה מדי, אין לדעת כמה זמן שכב שם.
בצילומים נראה כי הוא סובל מסדק בעצם רגלו ובאחת מחוליות הצוואר.
היה ברור שהוא חייב מנוחה וטיפול ארוך, לפני שיוכל לחזור לטבע. עכשיו, לך תמצא מקום לאשפז בו תן למשך תקופה כל כך ארוכה..
למבצע להצלת התן, מצטרפים שני אנשים יקרים ומופלאים, שמטפלים כבר שנים בבעלי חיים: אביהו שרווד ואבי קרן צבי. שרווד מיד מתנדב לשכן את התן אצלו. בחודש הראשון, התן שוכב כמעט ללא תזוזה, הם שותה ואוכל אוכל מזין ומחק לגופו, ושרווד וקרן צבי, בשיתוף עם הוטרינרים שלנו, מטפלים בו על מנת להקל על הכאבים שספג גופו.
כעבור חודש, כשהגוף מתאושש ומתחזק, התן מתחיל לנסות להתרומם. עוד שבוע עובר ועוד התקדמות, איטית אבל מבטיחה, עד שבתום 3 חודשי אישפוז, הוא נעמד על רגליו וחוזר ללכת.
למרות הקשר החזק שנוצר בין התן למטפליו המסורים, ברור לכולנו שהגיע הזמן להשיב אותו לטבע.
וכך בשעת לילה, צביקה, האיש שחילץ אותו מפסי הרכבת ביחד עם שרווד וקרן צבי, מחזירים אותו למקומו הטבעי כשהוא בריא. צפו בוידאו:
https://www.youtube.com/watch?v=sUIAhSN3w8o&feature=youtu.be
אנחנו שולחים מכאן אלפי תודות לאביהו שרווד ואבי קרן צבי, שבלעדיהם, לא היינו מצליחים לשקם את התן. תודה על הטיפול הצמוד, המסירות והדאגה, על הנכונות להעניק מעצמכם בשבילו במשך תקופה כל כך ארוכה.
שתהיה לכולכם שבת שלום.