15/01/2015

תגיות:
,,,,,,,,,

בכל מחזור בקיעה שבועי במדגריה באים לעולם כ-100 אלף אפרוחים. האפרוחים הנכים, החלשים או אלו שמאחרים לבקוע – מושמדים. ה"חסד" היחיד שהחוק מעניק להם כיום הוא שיהרגו אותם במהירות ובמינימום של סבל. אבל במדגריית נורדיה זרקו אותם לפח האשפה, לגסיסה איטית ולמוות בייסורים.

למרות כתב אישום חמור שהוגש נגד המדגרה, משרד החקלאות חתם איתה על הסדר טיעון, לפיה מנהל המדגרה יצא מהפרשה ללא כל עונש, ואילו המדגרה תיקנס ב-15 אלף ש"ח בלבד ותחתום על התחייבות כספית לא לחזור על הדברים. בעקבות העתירה שלנו לבג"צ נגד הסדר הטיעון, התברר שהוא נחתם בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שהודיע לבג"צ שהוא סבור שההסדר אינו ראוי, מקל יתר על המידה ואינו משקף את מדיניותו בנושא עבירות צער בעלי-חיים. למרות זאת, היועץ המשפטי סבר שמאחר שההסדר כבר נחתם והמדגרה אף הודתה והורשעה על-בסיס הסדר זה, אין מקום לבטלו.

בנוסף, הודיע היועץ המשפטי לממשלה שבעקבות הגשת העתירה הוא חידד את הנחייתו לרשויות התביעה בישראל, על פיה הסדר טיעון מקל בתיקי התעללות בבעלי חיים מחייבים את אישורו מראש. בנוסף, קבע היועץ המשפטי לממשלה שיש לתת לארגונים למען בעלי חיים המבקשים זאת, מידע על הסדרי טיעון שמתגבשים בתיקי התעללות. מדובר בהחלטה תקדימית וחשובה, ואנחנו מקווים שהיא תשים סוף לתופעה של חתימת הסדרי טיעון מקלים עם מתעללים בבעלי חיים, מבלי שאיש כמעט יודע על כך.

 

בדיון היום בבג"צ החליטו השופטים שלא להתערב בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה (אין תקדים להתערבות של בג"ץ בהסדרי טיעון, אפילו בפרשות כמו פרשת קצב), במיוחד על רקע העובדה שלבית משפט השלום שדן בתיק הפלילי ישנו שיקול דעת לסטות מהסדר הטיעון ביחס לעונש שיוטל על המדגרה. כעת אנו ממתינים להחלטת בית-משפט השלום, שתינתן בסוף החודש.