11/01/2021

תגיות:
,,

ממשיכים במאבק למען בעלי-החיים ברכס לבן!

ביום חמישי נדחה הערר שלנו נגד הבניה ברכס לבן, ממערב לירושלים – והמאבק צפוי לעבור לבית המשפט.

ההחלטה לא התקבלה פה אחד. פרל (פנינה) קפלן, חברת הוועדה מטעם המשרד להגנת הסביבה קיבלה את הטענות שלנו, וכתבה בין היתר: "טיעון מרכזי בהחלטה בקידום התכנית הוא איזון בין פגיעה סביבתית לבין צרכי הפיתוח של העיר. בעידן שבו תופעות שינוי האקלים הולכות ומתגברות ובזמן שהמגוון הביולוגי העשיר והייחודי בישראל מאוים, השיח של איזון בהקשר זה הוא פחות רלוונטי. כבר עברנו את נקודת האיזון."

יו"ר הוועדה, עו"ד שמרית גולן, היתה ביקורתית מאוד כלפי התוכנית, וגם כתבה שההצדקה היחידה לה היא הצדקה כלכלית – כלומר לייצר שווה-מזומנים כדי לתגמל קבלנים שיבצעו עבודות בניה במקומות אחרים. למרות זאת, היא תמכה באישור התוכנית. אנחנו סבורים שבעיות כלכליות פותרים בכלים כלכליים – לא באמצעות הפיכת ההרים לקופת מזומנים.

לא ניתן להפקיע את אדמות רכס לבן מבעליהם החוקיים, שהם הצבאים וחיות הבר האחרות שחיות עליהן ושעבורן מדובר בביתן היחיד. גזלנו מספיק מחיות הבר, ובפרפרזה על הדברים שכתבה קפלן, כבר עברנו את נקודת האיזון בין הרחבת הערים לבין נגיסת בתי הגידול של בעלי-החיים.

הצטרפו אלינו, ואל הפעילות והפעילים הנחושים מירושלים, ויחד נציל את רכס לבן, ונדאג שהרי ירושלים, לרבות רכס לבן, יוכרזו כשמורת טבע, ושבעלי-החיים יוכלו להמשיך ולשגשג בהם בשלום ובבטחה.

 

תמונה: זוהר ברכה