26/10/2014

תגיות:
,,,,,,,

 


במשך למעלה מ-20 שנה שחוות מזור היא הכתם השחור של מדינת ישראל. קופים נחטפו באכזריות מהטבע, כדי להגיע לכאן בתנאי הובלה קשים, הם עוברים למתקני הכליאה של החווה ומשם מייבאים אותם לניסויים אכזרים במעבדות לניסויים.
במשך למעלה מ-20 שנה שאתם נלחמים איתנו למחוק את הכתם הנורא הזה ולהציל את חייהם של אלפי קופים!
הייתם שם איתנו בשנת 2010, כשאל על הודיעה, אחרי 23 שנים, שהיא תפסיק להטיס את הקופים אל חוות מזור (ממאוריציוס) ומחוות מזור למעבדות ברחבי העולם, ובעקבות מאבק ציבורי ארוך ומפותל, קיבלה אל-על אישור משפטי הפוטר אותה ממחוייבות להטיס את הקופים.
יחד איתנו קראתם לשר ארדן להילחם למען הקופים ובחודש ינואר 2011 יצאו סדרת החמרות בסחר בקופים לניסויים. ההחמרות כוללות הפסקת יבוא של קופים מהטבע והגבלת יצוא קופים רק למחקרים רפואיים מוכחים. המדיניות שקבע השר ארדן היוותה את ההתקדמות המשמעותית ביותר במאבק נגד חוות מזור שנמשך מזה שני עשורים.
הייתם שם איתננו כשנלחמנו בשיניים והצלחנו, באוגוסט 2012, למנוע את משלוח 90 הקופות מחוות מזור למעבדת הרעילות SNBL בארה"ב .
התרגשתם ביחד איתנו כשבינואר 2013 השר גלעד ארדן חתם על תקנות, שמשמעותן היא סגירה של חוות מזור בתוך שנתיים ובספטבמר, באותה שנה, יוזמת בחסות המשרד להגנת הסביבה בראשות השר עמיר פרץ ורשות הטבע והגנים, הועברו 50 הקופים הראשונים מחוות מזור למקום מבטחים.
בכל המאבקים האלה, בחוות מזור לא ויתרו ושוב ושוב הגישו ערעורים ועתירות אבל אנחנו נלחמנו ביחד אתכם ואתם הגעתם להפגנות, חתמתם על העצומות, שיתפתם בפייסבוק ועזרתם להשמיע את הקול של אלו שבסך הכל רוצים לחיות.
השבוע, רגע לפני רגע לפני סגירת החווה, כשחוות מזור מנסה לשלוח 300 קופים לניסויים בארה"ב, הגעתם להיות איתנו כשעמדנו בתחילת השבוע מול לשכת היועץ המשפי לממשלה והיום מאות פעילים התייצבו ביחד איתנו מול החווה הארורה למנוע את הניסיון האחרון של החווה לעשות כסף על חשבון חיים.
הצלחנו לעשות עבורם בעבר בזכותכם! כשכח עצום של אנשים מתלכדים יחד למען מטרה אחת נעלה-הצלת חיים- המאבק חייב להצליח.
בימי שישי, בבוקר במקום ללכת לעבודה, בחום ובקור, אתם עומדים איתנו ונלחמים ביחד איתנו ואנחנו יודעים שזה לא דבר מובן מאליו. אם כל אזרח במדינת ישראל היה יודע ומכיר את זוועות החווה- אנחנו בטוחים שמדינה שלמה היתה קמה על הרגליים.
תודה לכם, אתם שיודעים, ששומעים, שמתעדכנים, שפותחים את העיניים ולא מוותרים להציל חיים.
אנחנו נמשיך ונעדכן בהתפתחויות בשבוע הבא ויודעים שתלכו איתנו יד ביד כדי ליצור שרשרת אנושית אחת גדולה שתביא את החופש והאור לכל הקופים שכלואים כעת בחוות מזור.
שתהיה לכולכם שבת שלום.