14/09/2014

תגיות:
,,,,,

בעקבות תלונות חוזרות של עמותת תנו לחיות לחיות הוציא משרד החקלאות מכתב אזהרה לאתרים של "פארקי דיג" בישראל. המכתב מזהיר שהפעלות בהן המבקרים (ובעיקר ילדים) מוזמנים ללכוד דגים מתוך מיכלי מים – מנוגדות לחוק. המשרד מודיע כי בתקופה הקרובה יערכו השירותים הווטרינרים ביקורות כדי לוודא שהפעילות הזו אינה מתקיימת.

המכתב, שנשלח לאתרים עוד בחודש יולי, הגיע לידי עמותת "תנו לחיות לחיות" רק בימים אלו. מראיות שהגיעו לידי העמותה עולה, שלפחות באתר אחד, מתעלמים מהנחיית משרד החקלאות.

 

ההוראה יצאה בעקבות תלונות חוזרות של עמותת "תנו לחיות לחיות" על אתר "דג בכפר". בין היתר, מחזיק המתקן מיכלי מים גדולים, בהם מוחזקים דגים, כאשר הקהל מוזמן לנסות לתפוס את הדגים ולהוציאם מהמים באמצעות חכות (במיכל אחד) או רשתות (בשני).

מצורפות תמונות משני המיכלים.

בסרטון שהגיע לידי העמותה לפני שנה מתועד המיכל המיועד לתפיסת דגים באמצעות רשתות. בסרטון נראים ילדים עומדים לצד המיכל, ומניעים במים בתזזיתיות רשתות האחוזות בידיהם – בעוד הדגים המבוהלים יורדים לקרקעית המיכל.

 

מדובר על עבירה על חוק צער בעלי-חיים ועל התקנות שהותקנו לפיו.

השבוע הגיעה לעמותת תנו לחיות לחיות תלונה ממנה עולה, שלמרות הוראת משרד החקלאות ממשיך אתר "דג בכפר" בהפעלה האסורה.

מעמותת "תנו לחיות לחיות" נמסר: "אנו מברכים על מכתב האזהרה של משרד החקלאות, ומקווים שיינקטו צעדים חמורים נגד מי שהתעללו וממשיכים להתעלל בדגים. מעבר לאכזריות שבהפעלה הזו, מדובר בחינוך של ילדים קטנים לאדישות לסבלם של בעלי-חיים, ולראות בהתעללות בהם משום משחק מהנה ודרך לבילוי שעות הפנאי".