10/11/2020

תגיות:
,,

איך שמים סוף להזנחה ולסבל של הכלבים המשוטטים??

הגשנו היום עתירה לבג"ץ נגד שר החקלאות, על מנת שיורה לו לפעול להפסקת ההתרבות הבלתי מבוקרת של כלבים משוטטים.

בגלל המצוקה הקשה של הכלבים המשוטטים ברחובות ושל הכלבים חסרי הבית בכלביות, חוקקה הכנסת ב-2017 חוק שמקצה 4.5 מיליון ₪ בשנה ל"צמצום התרבות של כלבים משוטטים", כשהכוונה היא לעיקור וסירוס, שימנעו את ההתרבות הבלתי מבוקרת של כלבים חסרי בית. חברי הכנסת הבינו שזאת הדרך כיום בישראל ישנם עשרות אלפי כלבים משוטטים, ולמשרד החקלאות אין פיתרון בשבילם. התקציב שהוקצה בחוק ב-2017 נועד לשמש לפיתרון הומני של הבעיה – להחליף את הירי הבלתי מבוקר בכלבים, אלפים מדי שנה, ולעצור את שטף הכלבים החדשים בטבע וברחובות.

מאז 2017 משרד החקלאות מחפש דרכים שונות ומשונות להוציא את הכסף הזה – ימי אימוץ, הכשרות לבני שירות, פרסומות, סקרים. הכל כדי להקצות כמה שפחות ממנו למטרה אליה נועד – עיקור וסירוס.

משרד החקלאות מתעקש שאין אפשרות להקצות את התקציב למטרה לשמה נועד, מטרה שיכולה להפסיק את זרימת הכלבים החדשים לרחובות, ולמנוע את הסבל שנגרם לכלבים הללו, לטבע ולבני האדם בגלל ההתרבות שלהם. וזאת למרות עמדה של כל הגורמים המקצועיים המשמעותיים מחוצה לו: וטרינרים פרטיים ורשותיים, עמותות למען בעלי חיים וגורמי המשרד להגנת הסביבה. ולמרות ההתחייבות של המדינה לבית המשפט בעבר, שהעמדות הללו יילקחו בחשבון.

בעתירה אנחנו מסבירים שלשר אין סמכות לעשות בתקציב הזה מה שהוא רוצה – הוא מחויב להוציא אותו על המטרה לה הוא נועד. הראינו גם שזה בדיוק מה שייעצה לו השרה להגנת הסביבה,

גילה גמליאל – Gila Gamliel שאיתה הוא מחויב על פי חוק להתייעץ לפני הקצאת התקציב הזה.

אנחנו נמשיך להילחם למען הכלבים המשוטטים ובעלי החיים העזובים כולם, ונעדכן גם אתכם!