22/10/2020

תגיות:
,,

הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' – Miki Haimovich, יחד עם 17 חברי כנסת נוספים, בעקבות הדיון בהארכת מעצרו של האדם שהתעלל בכלב טיילר בבת ים, נועדה לתקן את המצב שבו לא ניתן להחזיק אדם במעצר בגלל מסוכנות לבעלי חיים.

בדיון בהארכת מעצרו של המתעלל, המעצר הוארך בגלל מסוכנות כלפי בת זוגו לשעבר, עליה איים ולה שלח את סרטוני ההתעללות. השופט איתי הרמלין העביר ביקורת על כך שלא ניתן להחזיק אדם במעצר על מנת למנוע סכנה לבעלי חיים.

זוהי הצעת חוק משמעותית משתי סיבות: הראשונה היא ההגנה על בעלי חיים ממתעללים סדרתיים. השנייה ההכרה, שנהיית ברורה יותר ויותר ככל שהזמן עובר, שהחוק צריך להגן על הביטחון והזכויות של כל בעלי החיים, ולא רק של בני האדם.

נזכיר גם שממש כמו באלימות כלפי בני אדם, הגנות על בעלי חיים בחוק שוות רק עם יש אכיפה שלהן. במצב שבו רוב מקרי ההתעללות המגוונים – בבתים, בפינות חי, בחנויות חיות ובמשקים – בקושי נחקרים, ולא מובילים אפילו לקנס. רק רפורמה עמוקה באכיפת חוק צער בעלי חיים תוכל לשנות את מצבם של בעלי החיים הסובלים.

כל כבוד גם לחברי הכנסת הנוספים שהגישו את ההצעה:
איתן גינזבורג – Eitan Ginzburg @עינב קבלה תהילה פרידמן Ram Shefa – רם שפע קטי שטרית – Keti Shitrit @אתי עטייה Sharren Haskel שרן השכל Zvi Hauser – צבי האוזר Merav Michaeli מרב מיכאלי Tamar Zandberg תמר זנדברג Nitzan Horowitz – ניצן הורוביץ משה ארבל מיכאל מלכיאלי אלי אבידר – Eli Avidar
@סונדוס סאלח רם בן ברק – Ram Ben Barak Hila S