12/04/2014

תגיות:
,,,,,

האוניברסיטאות חזרו בהן מהתביעה נגד חברת אל-על, במטרה לחייבה להטיס בעלי חיים לניסויים. לתביעה צורפו גם הארגונים למען בעלי חיים, אשר יוצגו ע"י עורכי הדין ליויאן סגל ושגיא אגמון, במטרה לייצג את בעלי החיים ואת האינטרס הציבורי.

הובלת בעלי חיים (ובעיקר קופים) לניסויים פוגעת בהם ומסכנת אותם.  על פי הנתונים שהציגו הארגונים להגנת בעלי חיים, הובלת קופים לניסויים עשויה להימשך עד 60 שעות, במהלכן הקופים נארזים בתיבות עץ קטנות, ללא הספקה סדירה של מזון ומים, ובתנאים קיצוניים של רעש וטמפרטורה.  ההתנגדות הציבורית לפגיעה המיותרת בבעלי החיים הובילה לקמפיין עולמי להפסקת הטסת בעלי חיים לניסויים, אליו הצטרפו עשרות חברות תעופה וביניהן אל-על, אחרי שעשרות אלפים חתמו על עצומה הקוראת לה להפסיק את ההטסה. 

נסיגת האוניברסיטאות מהתביעה היא ניצחון נוסף לבעלי החיים, לאחר שלפני מספר חודשים קבע בית המשפט בהליך משפטי קודם, אליו הצטרפו האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים ותנו לחיות לחיות, שחוות מזור אינה רשאית לחייב את אל-על להטיס עבורה קופים.  לאור פסק דין זה התבקשו האוניברסיטאות על ידי בית המשפט להודיע האם הן מבקשות להמשיך בההליך המשפטי, שעוסק בשאלות משפטיות דומות, וכאמור האוניברסיטאות הודיעו כי הן נסוגות מן התביעה.

מעמותת תנו לחיות לחיות, עמותת מאחורי דלתות המעבדה, נח – התאחדות ישראלית של ארגונים להגנת בעלי חיים והעמותה למען מדע מוסרי, נמסר: "אנו מברכים על ביטול התביעה, ועל הפסקת הנסיונות למנוע מאל-על להצטרף לרובן המוחלט של חברות התעופה הגדולות בעולם, שמסרבות להטיס בעלי חיים לתעשיית הניסויים. לכל אורך ההליך המשפטי הדגשנו שאנו רואים בחומרה רבה את הנסיון של הנסיינים בבעלי-חיים, באמצעות פנייה לערכאות משפטיות, להתגבר על רחשי ליבו של הציבור בישראל, שסולד מהטסת בעלי החיים לניסויים. פעם אחר פעם נחשפות הזוועות שמתרחשות על ידי הנסיינים ביחס לבעלי החיים בתעשיית הניסויים, ולא בכדי מצופה מכל גוף אחראי, כדוגמת אל על, להימנע מלקחת חלק בפרקטיקות כל כך אכזריות, כל כך פוגעניות וכל- כך מיותרות, כמו הטסת בעלי חיים למטרת ניסויים.