04/03/2014

תגיות:
,,,,

 
אף פעם לא אהבתי חתולים. למרות שלהגיד שלא אהבתי זה לא מדוייק, הניסוח המדוייק הוא: לא הכרתי אף פעם חתולים…כל חיי גדלתי בבית עם מלא כלבים, כך שכמו "שמקובל לומר" הייתי אדם של כלבים. בתקופת הלימודים היה לי גור כלבים שמת מפרוו וגמר לי את הלב. שבועות שלא יכולתי לנשום. 
אמא שלי רצתה לשמח אותי וביקשה להביא לי כלב. בשום פנים ואופן לא יכולתי לשמוע על כלב. 
אז היא הביאה לי את שולי חתולי ובשמה המלא, שולי בלולי החתולי הכי יפה בעולם.
לא ממש ידעתי מה עושים עם החתולה הזאת עכשיו…כשרציתי להתנחם בזרועותיה היא שרטה אותי ומצד שני כשישבתי מול המחשב היא קפצה עליי והתעקשה שאלטף אותה בלי סוף. 
במקביל אחותי שרצתה לשמח אותי הביאה לי גורת כלבים מתוקה ואז נהיה קצת סדר בבית. 
החתולונת חשבה שהכלבה היא אמא שלה, והיתה מתחפרת בתוכה, מנסה לינוק ממנה, מושכת בזנבה ותוך כדי מצחיקה אותי נורא………
אז התחלתי להבין, שבשונה מהכלבונת שכל כך היתה זקוקה לי לשולי חתולי יש חיים משלה, היא לא איזה שפוטה שלי שמעריצה אותי על פארש… היא חתולי עם רצונות ודרישות ממש כמוני…ואם לא בא לה להתחבק איתי עכשיו-זכותה. האמת שהתחלתי להעריץ את החתולונת הזאת. למה באמת שתעשה כל מה שאני רוצה ולא כל מה שהיא רוצה? מי אמר שזה עושה אותה פחות מדהימה?!
יש שיקראו לזה "חיה אגואיסטית" אני קוראת לזה אישיות כובשת.
כשהיתה לי שולי בבית פתאום התחלתי לראות עוד "שוליים" ברחוב. מוזר. הם היו שם כל הזמן ועד ששולי הגיעה בכלל לא ראיתי אותם. כנראה שבחרתי לא לראות אותם..וכשהעיניים נפקחות הן כבר לא יכולות להיסגר שוב..וכך מצאתי עצמי מצרפת עוד גורים יונקים שמצאתי בפח הזבל, חתולונת בלי רגל שנדרסה, חתול עיוור שלא יכול בחוץ להסתדר והרשימה עוד ארוכה..
השולי שלי לימדה אותי לאהוב ולהעריץ את החיה הנפלאה הזו שקוראים לה חתול. השולי שלי לימדה אותי את השפה שלהם שלא הכרתי, היא חשפה בפניי את השיגועים המצחיקים של עם החתולים, שיכולים להצחיק אותי במשך שעות. היא גילתה לי כמה הם נאנמנים, למרות מה שכולם חושבים, כשנפרדתי מבן זוג שהיתה קשורה אליו כל כך ונכנסה לדיכאון קליני שיכלה לצאת ממנו רק אחרי טיפול בדיקור ממושך.
היא לימדה אותי, שלמרות מה שחושבים, חתולים לא מסתדרים לבד ברחובות. היא לימדה אותי שכל חתול רוצה הביתה ואם נגמר המקום בבית, אין דבר יותר חשוב מלעזור להם לשרוד ברחובות. 
לימדת אותי שולי אהובה, שלמרות מה שחושבים, חתול, זו חיה שזקוקה לחברה ואיזה מזל שהקשבתי לך וצרפתי עוד זנבות למשפחה שיכולים לנחם אותי ולא להשאיר אותי לבד, עכשיו שאת כל כך רחוקה מכאן.
ליווית אותי במשך 14 שנים מופלאות והיום נפרדנו ואני גמורה. היית החתולה הראשונה שלי, החתולה שלימדה אותי את העוצמות האדירות באהבתם של החתולים, את הקסם שרק טיפשים מסרבים להכיר. 
תודה שלימדת אותי לאהוב ולדאוג לכל חתול שנכנס לחיי. בעינייך המדהימות פקחת את עיניי וכל חתול שנכנס לליבי הכניס אור לחיי.
ב-14 השנים האחרונות הכרתי וצרפתי עוד ועוד חתולים אבל את האחת שלי שולי, את לב החתולים שלי, את נמצאת בכל אחד מהם אפילו שאין בינכם קירבת דם, בכל אחד מהם תמיד יהיה משהו מהשולי שלי.
תודה על השיעור ששינה את חיי. תודה שזכיתי להיות חלק בחייך.

שתהיה לכולכם שבת שלום והלוואי ומחר תגיעו לאמץ את השולי של חייכם.