23/01/2014

תגיות:
,,,,,

 כליאת עגלים בכלובים צרים מדי, שימוש בשוקרים, הכאת עגל, שימוש בפרקטיקות מכאיבות לזירוז הפרות ועוד.

תחקיר סמוי של עמותת "תנו לחיות לחיות" שנערך במשך מספר חודשים ב"רפת השרון", אחת מרפתות החלב הגדולות בארץ אשר משווקת את כל החלב שלה ל'תנובה', חושף תמונה עגומה בנוגע ליחס כלפי בעלי חיים. חלק מן הצילומים שודרו ונחשפו בכתבה במהדורה המרכזית בערץ 2. צילומים נוספים נחשפים כאן ויוקרנו בהפגנה שתתקיים במצאי שבת 25.1 בשעה 20:00 בשדרות רוטשילד בתל אביב, מול 'הבימה.

 

מן התחקיר עולה תמונה קשה של סבל מתמשך לפרות, אשר מפיקות ביסורים את החלב שהציבור צורך בהנאה: הרבעות חוזרות ונשנות של הפרות עד כדי פגיעה בעצמותיהן, הפרדה מיידית בין הפרה לבין העגל שלה, כפיתה וכליאה של העגלים במרחב צפוף בלי יכולת תנועה, שימוש בשוקרים חשמליים ובשבירת זנב, התבוססות בבוץ ובצואה, חליבה בלתי פוסקת עד כדי דלקות ודימומים, צריבת מספר על גוף הפרה לצורך סימון– רובן פרקטיקות שגרתיות ומקובלות בתעשיית החלב, אך כולן אכזריות. אכזריות שמסתתרת מאחורי כל יוגורט, כל מעדן חלב, כל גבינה, כל קרטון חלב.

 

התמונות הקשות הן אמנם קשות, אבל הן חלק בלתי נפרד ממשק תעשייתי. מצד שני, ניכר כי ברפת מופעלות באופן שגרתי גם פרקטיקות בלתי חוקיות, שאותן היה אמור משרד החקלאות למגר ולהפסיק. אך שוב נכשל משרד החקלאות בתפקידו להגן על בעלי החיים. הדרך היחידה של כל אחד מאיתנו להפסיק ולתת יד להעללות זו היא אם נפסיק לצרוך חלב ומוצריו. 

לצפייה בתחקיר