08/12/2013

תגיות:
,

 

לכבוד 
ד"ר נדב גלאון 
מנהל השירותים הווטרינריים
משרד החקלאות

הנדון: לכידת כלבים בצורה רשלנית ומסוכנת באזור השרון
בתאריך 28.11.2013 (נר ראשון של חנוכה) חזרה אחת הפעילות של תנו לחיות לחיות עם ילדיה לבית במושב באזור השרון. בכניסה למושב היא זיהתה מרחוק רכב שנסע אחרי כלבה עם עטינים גדולים (היה ברור שהכלבה אחרי המלטה), הכלבה רצה והתמוטטה שוב ושוב, לצידה שני גורים, והרכב המשיך בעקבותיה. הפעילה יצאה מרכבה – הילדים התחילו לצרוח ולבכות למראה הכלבה המסכנה – והבחינה כי בצדי גופה של הכלבה יש חור שממנו זורם דם. 
יחד עמה נלכד אחד מגוריה, והגור השני ברח. לאחר התערבות העמותה ודין ודברים עם הפקח ועם ד"ר סתוונית כץ, הווטרינרית הרשותית, אושרה העברת הכלבה מכלביית בית יצחק אל וטרינר לקבלת טיפול רפואי דחוף. נודע לנו כי לוכד הכלבים הוא זה שירה לכאורה את חץ ההרדמה בכלבה.
לאחר מבצע חילוץ שנמשך כשעה הצליחה מחלצת של העמותה ללכוד את הגור השני, שהתחבא במנהרה ארוכה שחפרה הכלבה, ושלושתם הועברו אל מרפאתו של ד"ר יובל סמואל לקבלת טיפול רפואי. שם התברר כי החור בגוף הכלבה נגרם על ידי חץ הרדמה שנורה לעברה, וכי היא סובלת מחזה אוויר ונמצאת בסכנת חיים. היא טופלה בשאיבות בית חזה ואנטיביוטיקה ונמצאת בימים אלו במעקב רפואי. 
על פי המידע שבידינו, מאז שנת 2010 לא ביקרו נציגי משרד החקלאות בכלביית בית יצחק. לאור זאת, אבקשך לערוך בירור מעמיק בנושא מכמה היבטים – מדוע אדם שכפי הנראה אינו מיומן יורה חצי הרדמה בכלבים בצורה שמסכנת את חייהם? מדוע אין מרפאה בכלביית בית יצחק? ומדוע כלבים פצועים אינם מקבלים טיפול רפואי במרפאה אחרת? במיוחד כלבים שנפצעו בזמן הלכידה?

*****הכלבה והגורים מוכנים לצאת לבתים מאמצים. לפרטים אודות אימוץ, ניתן לפנות אלינו 036241776